"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 5, 2022

Младите искат незабавни действия за опазването на планетата

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-02-2022
in Брой 5, 2022
A A

Виктория ПЕТРОВА

Възпитанието на по-младите поколения по въпросите на природата трябва да започне от семейството, да се подкрепя от обществото и да се развива в училище. Действия по опазването на околната среда и изменението на климата трябва да се предприемат сега, а не в неизвестно бъдеще. Това мнение обедини участниците в ученически онлайн дебат на испански език на тема „Опазване на околната среда и устойчивото развитие“. В него се включиха младежи от двуезични училища от България, Унгария и Румъния. Българските участници са възпитаници на СЕУ „Св. Паисий Хилендарски“ – Дупница, СУ „Максим Горки“ – Стара Загора, и столичната 164. ГПИЕ „Мигел де Сервантес“. Дебатът се организира от отдел „Образование“ към Посолството на Испания в София и звената по образование към испанските дипломатически мисии в Букурещ и Будапеща.
В началото на срещата участниците и организаторите получиха поздравителен адрес от министъра на образованието и професионалното обучение на Испания Пилар Алегрия, посланика на Испания в България Н.Пр. Алехандро Поланко, както и от европейския комисар за иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта Мария Габриел.
Като основни проблеми в училищата се открои нуждата от по-голяма ангажираност на учениците посредством изготвяне на проекти и извънкласни дейности. Участниците предложиха да се създадат стимули за учениците, така че да се мотивират да събират разделно, да консумират по-малко и да използват алтернативни средства за придвижване. Според участниците в училищата преобладава теоретичният и пожелателен модел за справяне с проблема, което отегчава младите хора и не решава, а задълбочава предизвикателствата.
Липсата на интерес и навици са сред основните пречки за справяне с проблемите от изменението в климата. Трябва по-младите поколения да осъзнаят необходимостта да се вземат незабавно мерки, без да се повтаря грешката на предишните поколения, смятат дебатиращите. Необходими са и действия на местно ниво, но с глобална визия. Необходимо е и страните от Европейския съюз да обединят усилията си, да се взима добър пример от по-развитите държави като Германия и Испания, обобщават те.
Събитието е част от инициативата „Конференцията за бъдещето на Европа“, лансирана от Европейския парламент, Европейската комисия и Съвета на Европа. Направените по време на онлайн дебата предложения ще бъдат оформени в единен документ, който ще бъде предоставен на „Конференцията за бъдещето на Европа“.
Съвместната дейност за учениците от училищата по програмата „Испански езикови гимназии и паралелки“ се осъществява посредством споразумения за сътрудничество между Министерството на образованието на Испания и още седем държави от Централна и Източна Европа – България, Словакия, Унгария, Полша, Чехия, Румъния също Русия и Китай.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКак се готви онлайн* „Поразените“ открива театрален маратон Габровската метеорологична станция Музей „Христо Смирненски“ очаква ученици от страната

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Здравословна спортна среда за младежите

Next article

Как се готви онлайн*

Next article

Как се готви онлайн*

„Поразените“ открива театрален маратон

„Поразените“ открива театрален маратон

Габровската метеорологична станция

Габровската метеорологична станция

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"