"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 51-52 2022

Най-големият подарък

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-12-2022
in Брой 51-52 2022
A A
Учениците от БУ „Васил Левски“ – Катерини, по време на коледния „Маратон за герои“

Соня МАРИНОВА

Студентите от Великотърновския университет „Св.св. Кирил и Методий“ в специалност „Предучилищна и училищна педагогика“ и техният ръководител доц. Катя Симеонова радват деца от неделните училища, представяйки им приказката „Най-големият подарък“. Драматизацията с ръчно изработени кукли е част специалното издание за Коледа на инициативата „Маратон за герои“.
В БУ „Васил Левски“ в Катерини, Гърция, имат възможността да видят на живо приказката, а накрая дори тропват ръченица. Деца от БУ „Дора Габе“ в Тулуза, Франция, БУ „Слово“ в Оксфорд, Великобритания, и БУ „Иван Станчов“ към посолството на България в Лондон, са възхитени от коледния „Маратон за герои“, в който се включват онлайн. Учениците от БУ „Българче“ в Неапол също имат възможността да видят приказката „Най-големият подарък“. Видеото е достъпно онлайн и всяко школо, което желае, може да го включи в празничната си програма.
Проектът „Маратон за герои“ започва през февруари 2021 г. Тогава доц. Симеонова предлага на студентите си да използват специално разработена книжка на УНИЦЕФ за запазване на психичното здраве на децата в пандемия (IASC Reference Group on Mental Health and Psychosocial Support in Emergency Settings). Заглавието е „Моят герой си ти“.
„Студентите се въодушевиха от идеята. Самите те бяха прекарали дълги месеци в изолация и обучение с отдалечен достъп. На хоризонта нямаше никакви изгледи да влязат в класните стаи за каквато и да било практика, и възможността да се срещат онлайн с деца, ги зарадва много“, споделя преподавателят пред „Аз-буки“. Всеки екип сам разработва сценарий от три части.
Първата включва драматизация, като студените сами подбират какво и как да представят от съдържанието с ръчно изработените кукли. Втората част задължително е беседа за правилно поведение в пандемия и социална изолация. За третата част студентите отправят предизвикателство към децата, като всеки екип решава какво да бъде то.
През целия процес доц. Симеонова дава насоки, променя сценарии, следи за структурата на беседите, помага със задаването на въпроси. „Първоначално въпросите бяха свързани с това кои герои да включат, може ли вместо диалог да преразкажат някои параграфи, кои елементи да пропуснат. Всички се плашеха от беседата и им давах известно време, за да поработят в екип и да набележат заедно въпросите си. После ги редактирах, допълвах, комбинирах, а след първото изнасяне те сами даваха идеи как да променят беседата следващия път. Консултираха се много и за предизвикателствата, особено за това доколко техните идеи са подходящи за 7 – 8 или 9 – 10-годишни“.
Първият сезон на „Маратон на герои“ е много успешен. За втория с новите студенти работят с нова книжка – „Как децата могат да преборят COVID-19“. Тогава започват и съвместната работа с училищата зад граница. „Исках да ги подкрепим, да внесем български компоненти в маратоните, както и стана“, споделя доц. Симеонова.
За новия сезон тя знае, че няма как да продължат с темата за ковид, и се насочва към книжките на Европейската комисия, които ползват през този семестър. Те са с различни акценти: разумното потребление, рециклирането, защитените видове, движението, зелените градове, климатичните промени. Всеки екип от курса се насочва към различен акцент спрямо книжката, която му се падне. Първоначалната идея за Коледния маратон е да поздравят всички деца от неделните училища. За целта със студентите записват видео, в което всеки казва по нещо. След това преподавателката го споделя на стената си във „Фейсбук“ и отбелязва всички български училища зад граница, с които вече са работили или им предстои да си сътрудничат.
„Беше ми ясно, че децата едва ли ще стигнат до видеото. Затова помолих едно даровито момиче да напише коледна приказка с основните герои от шестте книжки на детския писател Беноа Копе, и тя го направи за един час“, обяснява доц. Симеонова. Автор на приказката „Най-големият подарък“ е Светлана Великова. Студентите правят една репетиция, а на втората вече записват и видеото. След което то се изпраща до училища, които са изявили желание да го включат в тържествата си.

Your Image Description

Свързани статии:

Роди се Божият син в… Кувейт Дядо Коледа и Житената питка Работилници за сурвачки и коледни сладки Default ThumbnailМлади европейци изследват българското

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Ние по света

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Дядо Коледа и Житената питка

Next article

Работилници за сурвачки и коледни сладки

Next article
Работилници за сурвачки и коледни сладки

Работилници за сурвачки и коледни сладки

Доц. Петя Трифонова от Геомагнитната служба на НИГГГ – БАН: Небесни фойерверки по Коледа ще радват жителите на полярните о бласти

Доц. Петя Трифонова от Геомагнитната служба на НИГГГ – БАН: Небесни фойерверки по Коледа ще радват жителите на полярните о бласти

Тайните на Ченгене скeле’

Тайните на Ченгене скeле'

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"