"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2023 Брой 11, 2023

Пътят към успеха

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
15-03-2023
in Брой 11, 2023
A A

Венцислав ГЕНКОВ

Дуалното образование е ключов фактор за развитието на икономиката. Редица европейски държави прилагат модела успешно. Германия, Австрия и Швейцария са страните, с които обикновено се асоциира дуалното обучение. Именно това са и държавите с традиционно най-ниската младежка безработица. От друга страна, е доказано, че дуалното обучение повишава производителността в компаниите и е пътят за успех на младите още в ранна възраст. Освен това е ключът за така желаното увеличаване на конкурентоспособността на България на европейските пазари и на регионалното развитие, което е особено важна тема за ЕС.
Близо 12 000 ученици са включени в дуално обучение след стартирането му преди седем години. Ако през учебната 2016/2017 г. само 353 ученици започват обучение чрез работа, през настоящата учебна година те са вече 11 705. Въпреки това работодателите продължават да се въздържат да инвестират и да подготвят ученици, защото нямат гаранции, че те ще останат в тяхната фирма. Процесът все още се нуждае от усъвършенстване чрез облекчаване на административните процедури, защото всяко затруднение демотивира участниците. В този процес водеща роля има МОН. Но всяка промяна се прави в сътрудничество с останалите министерства и след обсъждане с учители и директори на професионални гимназии, което води до намиране на успешни решения.
Десетки са добрите примери в големите компании, които се включват в различни програми за дуално образование. За да станат тези добри примери масова практика обаче, са нужни популяризиране и системен подход. Не изглежда лесно, но друг избор нямаме, за да останат децата ни да живеят и да се реализират в България.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Стъпка напред и още една ПРИВЕТСТВИЕ на министъра на образованието и науката проф. Николай Денков по повод новата учебна 2021/2022 година Вестник "Аз-буки"Има надежда! Вестник "Аз-буки"Шанс за бъдещето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Над 10,6 млн. лв. за ясли, детски градини и училища

Next article

Сръндак албинос живее в Родопите

Next article
Сръндак албинос живее в Родопите

Сръндак албинос живее в Родопите

Разработиха иРНК ваксина срещу  Yersinia pestis

Разработиха иРНК ваксина срещу Yersinia pestis

Стъпка към тайните на мозъка

Стъпка към тайните на мозъка

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"