"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 16, 2023

Едва 54% от европейците имат основни цифрови умения

Еврокомисар Габриел представи пакет от препоръки за преодоляване на изоставането в тази сфера

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-04-2023
in Брой 16, 2023
A A

„80% от хората в активна възраст да имат основни цифрови умения и 20 милиона да са специалистите в областта на цифровите технологии, е амбицията ни до 2030 г.“, заяви българският еврокомисар Мария Габриел по време на пресконференция в Страсбург. Тя посочи, че към момента едва 54% от европейските граждани притежават основни цифрови умения. „С новия пакет от препоръки за подобряване на цифровите умения целим да подпомогнем преодоляването на предизвикателствата, пред които са изправени държавите членки в сферата на цифровото образование. Ключови за това са инвестициите, инфраструктурата и обучението“, каза още тя.

Българският еврокомисар представи пакет от препоръки към държавите членки на ЕС за подобряване на цифровите умения в сферата на образованието, като постави фокус върху ключовите фактори, допринасящи за успеха на цифровото образование в класните стаи и начините за подобряване на цифровите умения на преподаватели и ученици.

Препоръките са част от водещата инициатива на българския еврокомисар – Плана за действие в областта на цифровото образование, и са ключови за изграждането на Европейското образователно пространство до 2025 г. Целта е да подпомогнат достъпа на европейските граждани до висококачествено и приобщаващо цифровото образование и обучение. Двете препоръки са изготвени въз основа на консултации и структурни диалози, проведени с всички държави членки през 2022 г. Те ще допринесат за създаването на високоефективна цифрова екосистема, включваща инфраструктура, оборудване и съдържание, и подкрепят цифровите умения и компетентности на преподавателите и учениците. Тези два приоритета изискват добра координация и сътрудничество на местно, национално и европейско равнище.

„Представените препоръки са основата и двигателят на съвместната ни работа с държавите членки, с преподаватели, ученици и образователни институции за осигуряването на висококачествено и достъпно цифрово образование и обучение. През следващите месеци ще създадем експертна група на високо равнище с представители от всички държави членки, която да подпомогне успешното изпълнение на препоръките“, заключи тя.

Your Image Description

Свързани статии:

Семейна събота с Поли и Техно 13 пълни шестици по химия Подборът на авторите е на организаторите на „Разказвачът на приказки“ Общ регистър на удостоверенията за квалификация

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Новият ДДС или новото ДДС

Next article

Семейна събота с Поли и Техно

Next article
Семейна събота с Поли и Техно

Семейна събота с Поли и Техно

13 пълни шестици по химия

13 пълни шестици по химия

Подборът на авторите е на организаторите на „Разказвачът на приказки“

Подборът на авторите е на организаторите на „Разказвачът на приказки“

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"