"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 23, 2023

Класна стая на „Шан-з-Елизе“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-06-2023
in Брой 23, 2023
A A

Класна стая върху площ от 6600 м2, със 102 м2 черна дъска и общо 1779 чина – хиляди хора се включиха в диктовка на булевард „Шан-з-Елизе“ в Париж, който преди дни се превърна в гигантска класна стая, съобщава АФП, цитирано от БТА.

Събитието се провежда за първи път в света и за него кандидатстват над 50 000 души. От тях на случаен принцип са избрани 5100 души на възраст от 10 до 92 години. Те правят една от трите диктовки – по 1779 участници във всяко от упражненията. Писателят Рашид Сантаки е водещ на състезанието.
Първата диктовка е на пасаж от разказ от „Писма от моята мелница“ на Алфонс Доде. Тя е прочетена от журналиста и председател на асоциация „Библиотеки без граници“ Огюстен Трапенар. Другите две задачи за диктовка са съвременен текст, прочетен от писателката и журналистка Катрин Панкол, и текст на спортна тема, прочетен от състезателя по ръгби Пиер Рабадан.

По време на диктовката на прочутия булевард се възцарява пълна тишина. Млади и стари започват да пишат. След няколко минути 10-годишният Самсон „се предава“. Казва, че му е трудно, защото диктуват твърде бързо. Когато 20 минути по-късно диктовката приключва, Адриен,
на 42 години, изпитва облекчение. Казва, че си припомнил стреса и тревогите от училище. Синът му Антоан, който седи от лявата му страна, е сред най-добрите ученици в класа си. Но листът за диктовката му е почти празен: „Беше почти невъзможно! Това беше диктовка за възрастни“, казва той.
Турия Зеруни, пенсионерка на 65 години, ликува след проверката. „Направила съм само две грешки! Очаквах да е много по-трудно“, радва се тя.

„Голямата диктовка на „Шан-з-Елизе“ е възможност за проверка на знанията и е почит към френския език – каза Марк-Антоан Жаме. – Диктовката е инструмент да живеем заедно. Тя обединява.“

Your Image Description

Свързани статии:

Акулите не са безразсъдни убийци Default ThumbnailНаука и бизнес – необходимата комуникация Нов вид бозайник за науката откриха учени в България База за устойчиви изследвания

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Дигитално изоставане

Next article

SELF-ASSESSMENT OF GENERAL EDUCATION AND RESOURCE TEACHERS TO WORK IN THE PARADIGM OF INCLUSIVE EDUCATION

Next article

SELF-ASSESSMENT OF GENERAL EDUCATION AND RESOURCE TEACHERS TO WORK IN THE PARADIGM OF INCLUSIVE EDUCATION

Study of the Development of the Use of Communicative Technologies in the Educational Process of Engineers Training

Safety through Artificial Intelligence in the Maritime Industry

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"