"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 28, 2023

СМГ отново с най-висок бал

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-07-2023
in Брой 28, 2023
A A

Софийската математическа гимназия „Паисий Хилендарски“ отново е с най-висок минимален бал за прием след първо класиране в VIII клас, който тази година е 484,500 точки. Преди година той е 485,750 т. Следват ТУЕС към ТУ – София, с 465,5 т., 91. НЕГ – 459 т., 164. ГПИЕ – 450 т., 73. СУ – 437 т., Втора АЕГ – 430,5 т., Първа АЕГ – 427 т., 51. СУ – 418 т., НПМГ – 411,360 т., и 9. ФЕГ – 411 т. Това показва справка на РУО – София-град.

В СМГ е и паралелката с най-висок минимален приемен бал от 486 точки – профил „Математически“ с английски език. Двамата кандидат-гимназисти с максимален бал от 500 точки избират СМГ и ТУЕС (специалност „Системно програмиране“).

Най-много пъти като първо желание е посочена паралелка с профил „Чужди езици“ – ИЕ и АЕ, в 164. ГПИЕ – 525 пъти. Следват я паралелка с профил „Чужди езици“ – НЕ и АЕ, в 91. НЕГ – 517 пъти, специалност „Системно програмиране“ – АЕ, в ТУЕС – 385 пъти, профил „Математически“ – АЕ, в СМГ – 318 пъти, профил „Чужди езици“ – АЕ и ИЕ, в Първа АЕГ – 143 пъти.

Най-много кандидат-гимназисти в заявленията и тази година посочват паралелката с профил „Чужди езици“ – АЕ и ИЕ, в 22. СЕУ „Г. С. Раковски“ – 2421. 2247 младежи пък са предпочели паралелката с профил „Чужди езици“ – ИЕ и АЕ, отново в 22. СЕУ. В класацията попадат още профил „Чужди езици“ – АЕ и ИЕ, в 32. СУИЧЕ – 2189 ученици, профил „Чужди езици“ – АЕ и ИЕ, в Първа АЕГ – 2168, и профил „Чужди езици“ – АЕ и ИЕ, в 7. СУ – 2095.

Най-предпочитани в професионалните гимназии са специалност „Икономика и мениджмънт“ – АЕ, в Националната финансово-стопанска гимназия, посочена от 1456 ученици, „Електронна търговия“ – АЕ – 1349, и „Бизнес администрация“ – ИЕ, в същото училище – 1319, „Графичен дизайн“ – АЕ, в ПГ по дизайн „Елисавета Вазова“ – 1314 ученици, и „Компютърна анимация“ – АЕ, в 51. СУ – 1239 ученици.

Класираните ученици на първи етап са 10 406. Некласирани са 1338. Свободните места са 782. На първи етап от класирането са закрити две профилирани и една професионална паралелка.

Your Image Description

Свързани статии:

Обучаваме монголски студенти в приоритетни специалности 27 099 ученици поемат по образователни маршрути Три медала за биолозите Допълнителни средства за медиатори

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

МОН разпореди проверка в Софийския университет

Next article

Допълнителни средства за медиатори

Next article
Допълнителни средства за медиатори

Допълнителни средства за медиатори

Министър Цоков поиска повече пари за образование

Министър Цоков поиска повече пари за образование

Вестник "Аз-буки"

Силата на малките стъпки

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"