"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2023 Брой 29, 2023

Добрият пример

Стоян Стоянов от Stoyan Stoyanov
19-07-2023
in Брой 29, 2023
A A

Няколко хиляди ученици са преминали през обучение по програмиране в рамките на Националната програма „Обучение за ИТ умения и кариера“. Тя започна въз основа на Споразумение за сътрудничество между МОН и Българската асоциация на софтуерните компании, Българската асоциация за информационни технологии, Българската аутсорсинг асоциация и ИКТ „Клъстер“, подписано през декември 2016 г.

Започна, защото държавата осъзна, че инвестициите в образование в този сектор имат голяма възвращаемост. Създават кадри за индустрия, която бележи непрекъснат възход, осигурява високоплатена работа и допринася за близо 5% от БВП на страната. Затова и този позитивен пример трябва да продължи и да се надгражда. Включително чрез прилагането в други перспективни сектори на икономиката.

Уважение заслужават и онези няколкостотин гимназисти, които завършват успешно Програмата и получават свидетелство за професионална квалификация. Уважение, защото те не се обучават в паралелки от това направление и посещават курсовете в свободното си време и през ваканциите. И защото преминават през сериозно обучение, чиито учебни и изпитни програми са разработени в партньорство от представители на ИТ индустрията, висши училища и професионални гимназии. Част от тях преминават и през стажове в компании от ИТ бранша, получават предложения и остават на работа. Понякога, продължавайки образованието си във висши училища.

Доказват, че когато си мотивиран, учиш по добри програми и съзнаваш ползите от обучението си, резултатите не закъсняват. Което също може да бъде добър пример – най-малкото за онези, които смятат, че училището е място за учене, а не за забавление.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Дързостта на начинаещите Вестник "Аз-буки"Сам вкъщи… Вестник "Аз-буки"Стъпки Вестник "Аз-буки"Тъмната страна на трибуната

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

МОН започва промени в наредби

Next article

От ума, през технологията до материята

Next article
От ума, през технологията до материята

От ума, през технологията до материята

Министър Цоков поиска повече пари за образование

Нови учебни програми – до ноември 2024 г.

Вестник "Аз-буки"

Време за четене

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"