"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2023 Брой 8, 2023

Какви кадри търсят работодателите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
22-02-2023
in Брой 8, 2023
A A

Разработва се пилотен модел за събиране на информация какви умения търсят работодателите у нас. Проблемът с нужните на бизнеса кадри е един от основните по пътя за усъвършенстване на професионалното образование в България. Това е и една от темите на работна среща в МОН с представители на сектор „Информационни и комуникационни технологии“ (ИКТ). В нея участваха зам.-министърът на образованието и науката д-р Мария Гайдарова, експерти от Министерството, представители на ИКТ сектора, висшите училища, БАН и петте центъра по Националната програма „Обучение за ИТ умения и кариера“ от 2017 г. – в Правец, Русе, Пловдив, Бургас и София. Срещата е в рамките на проект „Качество на учебното съдържание в професионалното образование и обучение“, изпълняван по програма „Еразъм+“.
Към момента няма достатъчно данни какви кадри са нужни и какви ще са бъдещите тенденции в различните икономически сектори. Събраната информация от пазара на труда ще се използва за адаптиране на учебните програми в професионалното образование. Целта е да се изграждат широкоспектърни умения, гъвкави учебни планове и програми, по-прецизно измерване на уменията. Според прогнозите в съвременната икономика 4 от всеки 5 работни места ще са свързани с висококвалифицирани дейности.
Моделът за събиране на информация от бизнеса ще бъде приложен пробно в три сектора – ИКТ, строителство и транспорт. Информацията ще включва следните аспекти – специализирани умения (общи за сектора и специфични за професията), умения за използване на технологии, свързани със сектора и конкретната професия, и преносими умения и компетентности.
„Събраните данни ще са от полза и за работодателите, и за експертите, разработващи учебните програми, и за учениците и родителите им. Те може да бъдат използвани и за прецизиране на набора от компетентности в Държавните образователни стандарти за придобиване на квалификация по професиите, както и на учебните и изпитните програми, а и на взаимодействието между МОН и бизнес секторите“, обясни Ваня Тивидошева – директор на дирекция „Професионално образование“ в МОН.

Your Image Description

Свързани статии:

Еднократни помощи и за учениците от II до IV клас Таланти на България рецитират за Левски Педиатрията – най-желана от абсолвентите на МУ – София За улеснение на зрелостниците

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Саднат ли си, или просто тъжен

Next article

Еднократни помощи и за учениците от II до IV клас

Next article
В ход е дигиталното обучение

Еднократни помощи и за учениците от II до IV клас

В ход е дигиталното обучение

Таланти на България рецитират за Левски

В ход е дигиталното обучение

Педиатрията – най-желана от абсолвентите на МУ – София

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"