"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2024 Брой 1, 4 - 10.01.2024 г.

„Климатична фреска“ играят в Бургас

Учениците от Немската гимназия ще имат отново тази възможност през април

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
04-01-2024
in Брой 1, 4 - 10.01.2024 г.
A A
Играта „Климатична фреска“ представя реални проблеми и участниците в нея търсят решения

Донка ТЪНКОШИЕВА

Предисторията как играта стига в Немската езикова гимназия „Гьоте“ в Бургас, е интересна. Разказва я директорката Антоанета Христова, която самата е запленена от „Климатична фреска“.
„Предходната учебна година колегата от София Грета Райковска покани наши ученици и ръководител да участват във форум за устойчиво развитие на климата, икономиката, екологични проблеми и т.н.,
организиран от СПГЕ „Джон Атанасов“, където преподава. Нашите ученици, двама от които от клуб „Зелена Немска“, и председателят на Ученическия съвет представиха наши инициативи. Само да вметна, че този клуб е изключително деен и участва в много проекти. В един от дните се организира играта. Като се върнаха, учениците споделиха колко са впечатлени от „Климатична фреска“, и ни запознаха с нея. Подчертаха най-вече това, че тя е интерактивна и много полезна. И защото бе в края на годината и предстояха матури и други сериозни неща, предложиха да я направим следващата учебна година, за да могат и нашите ученици да се включат в играта.“
През настоящата учебна година идеята се осъществява и със съдействието на новия учител по биология Антон Ковачев, който е един от хората, изградили и разработили посетителския център „Пода“ край Бургас. Ковачев е работил и в Община Бургас и е наясно с всички българо-швейцарски програми. Изключително полезен е за учебното заведение и за дейните и инициативни ученици. Чрез него се установява необходимият контакт, за да се случи играта и в бургас­кото училище.
Така почти от началото на тази учебна година в НЕГ „Гьоте“ се провежда образователната игра ,,Климатична фреска“. От учениците заслуга това да се случи, имат координаторът на клуб „Зелена Немска“ Дея Великова от XIВ клас, Даниела Чолакова – XIД клас, и фондация „Екологичен манифест – МанЕко“. Подпомагани от учителя по биология, те установяват връзка с организаторите на френския уъркшоп Climate Fresk в България, за да се проведе такъв и в училището.
Събитието представлява игра с карти за създаване на причинно-следствени връзки между световни екологични проб­леми и техните предпоставки. Играта е интересна и забавна за включилите се 26 ученици от VIII клас. Запознаването с нови термини и факти ги образова и подтиква към намиране решение на установените проблеми.
Тенденцията е през април тази година при втората фреска да се включат деветокласници, разбира се, различни от първите 26 ученици.
„Приложният характер на събитието е от водещо значение. Проявите не трябва да са самоцел, която няма добавена стойност. Ето, част от участниците в играта след това се включиха в градски инициативи на „Зелен Бургас“, в почистването на България. Участваха и във форум, свързан с климатичните промени и устойчивото развитие. Това е, на практика, проблемно базираното обучение в действие. По този начин учениците се ангажират не по принуда, не по задължение, а по убеждение и заради удовлетворението, което получават“, обобщава директорката.
Инициативата е на принципа „предай нататък“ – разширяването на обхвата да идва от самите ученици, които са въвлечени в това преживяване. Така, споделяйки, те увличат и други.
Играта поставя реални проблеми и изисква от участниците да намерят решение в екип, да мислят критично и креативно. Да формулират хипотези какво би станало в бъдеще, ако дадена тенденция продължи, или пък какво би могло да се противопостави на някаква негативна тенденция.
Преподаватели, присъствали по време на първото издание на „Климатична фреска“ в Немската гимназия, коментират, че на тях самите е било много интересно.
Любопитно предизвикателство е и фактът, че в началото на учебната година осмокласниците все още не се познават добре. Събрани в различни отбори от целия випуск, те не знаят кой какво може да очаква от съотборника си. Тактът и търпението, деликатността и креативността на всеки участник са от водещо значение.

Your Image Description

Свързани статии:

Ученици от София във водещи счетоводни фирми Мерило за професионализъм Да пишеш и да четеш на два езика в I клас Как се създават иновативни програми

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Изкуственият интелект не хапе

Next article

Ученици от София във водещи счетоводни фирми

Next article
Ученици от София във водещи счетоводни фирми

Ученици от София във водещи счетоводни фирми

„Писма от света“ – учим и се забавляваме

„Писма от света“ – учим и се забавляваме

Вестник „Аз-буки“ – брой 1/2024 г.

Вестник "Аз-буки" - брой 1/2024 г.

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"