"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.

Държавата с „Добър 3,59“ от Мрежата за децата

За първи път от 2012 г. насам България помръдна от средния успех в грижите за подрастващите

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-04-2024
in Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.
A A
Снимка – bTV

„Добър 3,59“ е оценката, която държавата получи за грижата си за децата и семействата в „Бележник 2024“ на Националната мрежа за децата. Така

за първи път от 2012 г. насам институциите помръднаха от средно към добро представяне

за всички 13 издания на годишния мониторингов доклад организацията.

За деветте области в изследването единствено оценките за „Благосъстояние“ и „Ранно детско развитие“ са по-ниски от предходната година, всички останали са повишени и с изключение на „Детско здраве“ се повишават от тройката към оценка „Добър“.

Оценката беше оповестена в Народното събрание пред политици и медии и под домакинството на Комисията по въпросите на децата, семейството, младежта и спорта.

Присъстваха и членове на парламентарните комисии по здравеопазването, образованието, труда, социалните и демографските въпроси, както и на изпълнителната и местната власт.

Деца от Младежката мрежа „Мегафон“ отправиха въпроси директно към политиците.

Бележките в „Бележник“ се пишат на принципа на тези в училище – от „Слаб 2“, когато държавата не е предприела никакви действия за разрешаването на проблемите в областите на доклада, до „Отличен 6“ при въведени мерки с доказала се ефективност.

Годишният доклад оценява напредъка на държавните институции в грижата за децата в 9 области

– „Благосъстояние“, „Семейна среда и алтернативни грижи“, „Закрила от всички форми на насилие“, „Правосъдие“, „Ранно детско развитие“, „Образование“, „Здравеопазване“, „Спорт, култура и свободно време“ и „Детско участие“.

Данни, акценти и препоръки пред Комисията бяха изнесени в три от общо деветте области на доклада

– „Образование“ (Добър 3,78), „Детско здраве“ (Среден 3,49) и „Правосъдие за деца“ (Добър 3,77). Останалите оценки са „Благосъстояние на децата“ (Среден 3,24), „Семейна среда и алтернативни грижи“ (Добър 3,67), „Закрила на детето от всички форми на насилие“ (Добър 3,54), „Ранно детско развитие“ (Среден 3,44), „Спорт, култура и свободно време“ (Добър 3,82) и „Участие на децата“ (Добър 3,57).

Експертното проучване отново се базира на данни от над 25 национални държавни и общински институции,

анализ и оценки на 41 автори и 7 външни оценители, както и на мнението на над 3200 деца, младежи и възрастни, участвали в анкетите за тазгодишното издание.

Според НМД видими са качествените отлики между работата на служебни правителства и действието на редовен кабинет. Шестмесечното частично политическо затишие през втората половина на 2023 г. е довело до ускореното приемане на редица закъснели реформи, в т.ч. в системата на социалното подпомагане и услуги, закрилата от домашно насилие, правосъдието за деца, осиновяването.

Предприети са възлови реформи в образованието, ранното детско развитие, детското и майчиното здраве, устройството на ДАЗД.

За поредна година обаче България остава без приета Национална стратегия за детето (2024 – 2030 г.)

– нужната основа за мултисекторна интегрирана подкрепа за децата и семействата.

Особено важни са и политиките за преодоляване на регионалните различия в майчиното и детското здраве, ранната грижа, образованието, достъпа до услуги. Ключово е да бъде спрян регресът в системата на закрила.

Your Image Description

Свързани статии:

Иновации в действие: Лаборатория за интегрирано знание заработи в Гоце Делчев Шуменско училище с награда „Рицар на книгата“ Рекорден брой проекти в XXVI национален конкурс „Млади таланти“ 20 секторни съвета изработват нов Списък на професиите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags МОННационалната мрежа за децатаРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Министър Цоков: За позитивна образователна среда трябват благополучни учители

Next article

Заплатите в детското и училищното здравеопазване в София се вдигат с 30%

Next article
Заплатите в детското и училищното здравеопазване в София се вдигат с 30%

Заплатите в детското и училищното здравеопазване в София се вдигат с 30%

Вестник „Аз-буки“ – брой 17-18/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 17-18/2024 г.

The Policy of Belgrade towards the Turkish and the Albanian Minorities in the Yugoslav Federation with an Emphasis on Demography from the End of World War II to Tito's Death

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"