"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 41, 10 – 16.10.2024 г.

Новият свят има нужда от ново училище

Диляна Кочева от Диляна Кочева
15-10-2024
in Брой 41, 10 – 16.10.2024 г.
A A
Създаденият през ковид пандемията проект се прилага и днес. Снимка – 4. ОУ „Проф. Джон Атанасов“ – София

„Новият свят има нужда от ново училище“ – така се казва проектът, с който 4. ОУ „Проф. Джон Атанасов“ в София спечели Европейската награда за иновативно обучение за 2024 г. на Европейската комисия. Проектът е дело на учителя по английски език Борислава Надкова.

„Ако трябва да си призная честно, бях скептична за участието ни в конкурса. Подадохме всички необходими документи в последния ден“, разказва за „Аз-буки“ авторът и координатор на проекта Борислава Надкова. И добре, че са го направили, защото не само участват, а и печелят наградата, нареждайки се в челната редица с още три образователни институции у нас.

Проектът на 4. ОУ „Проф. Джон Атанасов“ е създаден още по време на пандемията и оттам идва името му.

„Това е времето, в което се откроиха някои основни предизвикателства пред образователната система днес“, обяснява моята събеседничка.

Работата си най-общо съсредоточават върху четири основни области: „Дистанционно обучение“, „Използване на ИКТ ресурси при деца със СОП“, STEM и „Управление на стреса“. Тя уточнява, че всички те са много важни и ясно се аргументира защо. Като начало, в периода на COVID-19 на учителите им се налага много бързо да се адаптират в новата среда. Буквално за ден те трябва да преминат от присъствена форма на преподаване към онлайн обучение.

След това, разбираемо, идва ред на нуждата да приобщят учениците към уроците от разстояние. А най-уязвимите участници в този процес са децата със специални образователни потребности.

STEM обучението също е включено, защото, както самата Надкова отбелязва, в този период – преди близо три години, всички учители в училището в София са били новатори в тази област, а какво да кажем за STEM обучение в онлайн среда.

Борислава Надкова, учител по английски

„За мен вниманието трябва да се акцентира и върху последната област – „Управление на стреса“ и нуждата от намирането на верния подход към това как учителите и учениците да се справят с напрежението и да запазят себе си в тази трудна за всички ситуация“, обяснява авторът на проекта.

Тя определя тези четири точки като съвкупност от идеята и целите на проекта. Въз основа на тях започва обучението на педагозите. На четирите едноименни курса са изпратени общо осем преподаватели.

„Благодарение на тази допълнителна квалификация те успяха да предадат знанията си на другите колеги. Получи се нещо като вътрешна квалификация в рамките на училището. Тя би могла да последва и на регионално, национално и дори на световно равнище. Който иска да се възползва от опита ни, може да го направи“, посочва Надкова.

Проектът им „Новият свят има нужда от ново училище“ продължава да се използва активно в училището. Той е адаптиран към учебния план и от възможностите му се възползват всички преподаватели.

А на въпроса как изглежда новото училище, Надкова отговаря:

„Различно. Децата ни живеят във време, което за нас е малко забързано и повече електронно, отколкото на нас, възрастните, ни се иска. Но в крайна сметка, трябва да се съобразим с децата и с времето, в което живеем. Затова се опитваме да бъдем и новатори в това отношение и да вкарваме в процеса на обучение колкото се може повече интерактивни и интересни за учениците елементи“, обяснява тя.

Your Image Description

Свързани статии:

5 топки, които правят 5 пъти по-щастливи децата Модно дюкянче и забавна химия на открито Детска градина „Буратино“ в Пловдив създава приобщаваща среда, в която малчуганите са спокойни и щастливи Уроци по достойнство

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags 4. ОУ „Проф. Джон Атанасов“Борислава НадковаЕвропейска награда за иновативно обучениеSofiaСюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Близо 45 000 деветокласници преминаха теста по природни науки

Next article

В 53 неделни училища в Испания се учи български език

Next article
В 53 неделни училища в Испания се учи български език

В 53 неделни училища в Испания се учи български език

Забраната за пушене на работното място – какво трябва да знаем

Забраната за пушене на работното място – какво трябва да знаем

INSAIT с нов пробив

INSAIT с нов пробив

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"