"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

Директори на центрове за подкрепа за личностното развитие: Необходима е промяна във финансирането

Диляна Кочева от Диляна Кочева
14-11-2024
in Новини 2024
A A
Снимки Авторът

В рамките на три дни директори на центрове за подкрепа за личностно развитие от цялата страна обменят идеи и споделят добри практики в Благоевград. Домакин на Националното съвещание от 13 до 15 ноември е Центърът за личностно и творческо развитие на децата на Благоевград.

Директорът на Националния дворец на децата Татяна Досева постави начало на форума и пожела ползотворна работа на всички участници. Тя връчи плакет и диплом за принос в развитието на детското творчество на директора домакин на събитието Богдана Константинова.

Центърът в Благоевград се посещава от над 1200 деца, а школите, които предлагат, са над 25.

Палитрата от дейности е повече от разнообразна и интересна.

„Това, което правите, е вълшебство. Самата аз го виждам всеки ден. В училище децата ходят по задължение, а при вас идват по желание“, заяви от своя страна зам.-кметът по „Образование, бизнес развитие, социална и здравна политика“ на местната община Боряна Шалявска.

„Центърът ни нямаше да бъде това, което е, ако нямахме подкрепата на Община Благоевград“, обясни Константинова.

Преди да започне работната част, домакините бяха подготвили специална изненада за своите гости. Те имаха удоволствието да се насладят на изящността на малките балерини от школа „Кроазе“. Освен това имаха възможност и да опитат от солените и сладките изкушения, специално приготвени от най-новата школа в Центъра в Благоевград – „Кетъринг и предприемачество“.

Сред основните теми, около които се обединиха участниците в съвещанието, бе нуждата от ясно разписана общинска програма за стимулирането на това повече деца да посещават школите към центровете. Повдигнат бе и въпросът за нуждата на кариерните консултанти вече да се ползват със статута на педагогически специалисти, а не както досега – на непедагогически персонал.

Участниците изявиха желание и отправиха апел към Министерството на образованието и науката за предоставяне на по-голяма възможност центровете да могат да кандидатстват за финансиране по националните програми на МОН.

От страна на Министерството на съвещанието присъства Йонислав Иванов от дирекция „Приобщаващо образование“. След като изслуша всички искания, той заяви, че ще бъдат създадени работни групи, които да ги обсъдят едно по едно до намиране на решения.

Със сигурност

темата, която предизвика най-голям интерес, е необходимостта от промяна във финансирането на центровете.

Към момента то се разпределя спрямо населеното място, а не спрямо всеки център поотделно. Това означава, че ако в един град има три детски комплекса, то отпуснатата сума за града ще бъде разпределена на три.

„Няма такъв термин като дофинансиране. Ако общината ви дава толкова пари, колкото и държавата, няма да имате никакви проблеми. Всички ние работим с подрастващите в общините и точно от тях зависи бъдещето на децата им. Развитието на всеки център за подкрепа е в ръцете на местната власт“, посочи директорът на ЦПЛР – ОДК, Варна, Монка Николова.

Тя насочи вниманието на участниците и към нуждата от откриването на повече школи за пожароприложен спорт. Първата подобна школа у нас е създадена във Варна преди шест години. Сега такива има още в Стара Загора и Провадия.  „Нужно е да научим децата какво да правят по време на бедствия и аварии“, посочи Николова.

 

Your Image Description

Свързани статии:

Отличиха победителите в конкурса „София – 145 години столица на България“ Над 55 форми на занимания по интереси в Националния дворец на децата 11 училища създадоха лаборатория за иновации по предприемачество и финансова грамотност Млади предприемачи със стипендии от състезанието „Практични финанси“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags БлагоевградДенятНационално съвещаниеНДДТатяна ДосеваЦПЛР

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Представят модел на позитивно образование

Next article

Вестник „Аз-буки“ – брой 46/2024 г.

Next article
Вестник „Аз-буки“

Вестник „Аз-буки“ – брой 46/2024 г.

Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков

България и Румъния ще си сътрудничат за модернизация на учебните програми

Топ математиците са от Софийския

Топ математиците са от Софийския

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"