"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

ОИСР ще подкрепи реформата в образованието

Това, което сте постигнали, е добра основа за промяна, заяви д-р Андреас Шлайхер – директор на дирекция „Образование и умения“ в Организацията и създател на изследването PISA

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-02-2024
in Новини 2024
A A
Снимка Пресцентър на МОН

„Правите важна реформа в образованието, насочена към развитие на компетентности, и имате подкрепата на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).“ Това заяви д-р Андреас Шлайхер – директор на дирекция „Образование и умения“ в ОИСР, по време на срещата си с министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков и неговия екип в МОН, съобщава пресцентърът на Министерството. Създателят на глобалното изследване PISA е за първи път на посещение в България по покана на българския министър на образованието и науката, за да се срещне както с представителите на държавните институции, така и с директори, учители и ученици.

„За нас, като екип, вашата подкрепа е много важна, защото започнахме по-широка промяна в образователната система, която цели децата не толкова да възпроизвеждат знания, а да се учат как да ги приложат в живота“, заяви проф. Цоков. Министърът запозна представителя на ОИСР с историята и спецификите на българската образователна система. „Уповаваме се на традициите и ги надграждаме съобразно най-добрите практики в глобалния образователен свят, от който сме част. За целта

инвестираме в стандарт за качество, подобряване ефективността на надграждащата квалификация, осъвременен модел за подбор на училищни директори, реформа на учебната програма и оценяването“,

обясни проф. Цоков.

„Това, което сте постигнали в образованието, е добра основа за промяна, насочена не само към предаване на знания в училище, а и на умения“, каза д-р Шлайхер. Като положителен пример той посочи внедрените иновации в много български училища. Според д-р Шлайхер важно е добрите практики в тях да бъдат приложени и в други образователни институции.

„Започвате важен преход и е от голямо значение училищата да се чувстват включени, да се ангажират хората на първа линия и те да получат необходимия инструментариум“, посочи Андреас Шлайхер.

„Промяната във формата на оценяване е много важна крачка и ви поздравяваме, че я предприемате„, каза той по повод подготвяните промени във формата на националното външно оценяване в България.

Шлайхер подчерта още, че училищата могат да бъдат успешни, когато включват и родителите, а компетентностно ориентираното образование е доказало ефективността си да се случи това.  Представителят на ОИСР посочи и добри примери на държави по света, които са успели да осъществят реформа в образователните си системи.

В разговора с д-р Шлайхер участие взеха също заместник-министрите Наталия Митева, Мариета Георгиева и Емилия Лазарова, както и началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска.

След срещата си с екипа на МОН Андреас Шлайхер представи изводи от изследването PISA и обсъди важни образователни теми с представители на регионални управления на образованието, синдикални и работодателски организации и педагогически факултети. „Чрез резултатите трябва да се видят типовете задачи, в които децата са добри, и къде има нужда от промяна“, препоръча той.

Един от изводите е, че учениците учат много материал, но невинаги могат да достигнат компетентности.

„Ученето трябва да е интересно и увличащо младите хора. Нашите общества се променят. Учителят днес трябва много да обяснява на родителите защо използва даден метод“, посочи още Шлайхер.

В срещата участваха членове на Комисията по образование и наука в Народното събрание, председателят на Синдиката на българските учители д.ик.н. Янка Такева, Диян Стаматов – председател на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета, Асен Александров – председател на Сдружението на директорите в средното образование, д-р Ваня Кастрева – началник на РУО – София-град, представители на университети и др.

Your Image Description

Свързани статии:

България ще си партнира с Китай в дигитализирането на образованието Близо 16 000 ученици се обучават в професионални паралелки в областта на икономиката 2. СУ „Акад. Емилиян Станев“ в София ще предлага програмиране на изкуствен интелект Одобрени са 22 национални програми за развитие на образованието с общ бюджет от 231 млн.лв.

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags PISAАндреас ШлайхерДенятМинистър Галин Цоковобразованиереформа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Тормозът вкъщи срива жертвите психически

Next article

Премиерът: Заради фрагментирана система на висшето образование пропускаме възможности

Next article
Премиерът: Заради фрагментирана система на висшето образование пропускаме възможности

Премиерът: Заради фрагментирана система на висшето образование пропускаме възможности

Български учени публикуват за първи път на водеща конференция за изкуствен интелект и статистика

Български учени публикуват за първи път на водеща конференция за изкуствен интелект и статистика

Глад за стругари и шлосери в Кюстендилско

Глад за стругари и шлосери в Кюстендилско

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"