"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025

Ученици ще програмират изкуствен интелект в нов STEM център в Мездра

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-03-2025
in Новини 2025
A A
Снимки Пресцентър на МОН

Обучение по специалност „Програмиране на изкуствен интелект“ ще предложи от следващата учебна година Професионалната гимназия „Васил Левски“ в Мездра.

В нея е изграден STEM център и високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи в направление „Математика и информатика“.

Проектът е реализиран със 181 798 лева, предоставени в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост.

Създадена е иновативна учебна среда с 3D принтери, интерактивни дисплеи, 3D очила за виртуална реалност (лаборатория с възможност за изучаване и експериментиране с технологията VR), режещ плотер, нови лаптопи, мрежово оборудване.

Директорът на училището Мирослав Павлов съобщи, че от тази година в гимназията обучават по професия „Системен програмист“ (дневна форма в партньорство с Немечек България). Подготвят кадри за професиите „Техник по ЖП техника“ (дуална форма на обучение с партньорство с БДЖ) и „Транспортно строителство“ (дуална форма в партньорство с Национална компания железопътна инфраструктура).

Центъра разгледаха преди дни и министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, кметът на община Мездра Иван Аспарухов, началникът на Регионалното управление на образованието – Враца, Лорета Колева и областният управител Николай Николов.

В момента в училището се обучават 120 ученици в дуална, дневна, комбинирана и самостоятелна форма на обучение.

С помощта на националните програми и проекти на МОН са реновирани и обзаведени голяма част от учебните кабинети и лаборатории. Гимназията има 3 чисто нови компютърни кабинета за нуждите на бъдещите информатици и програмисти. Обновени са кабинетите и по БЕЛ, математика, физика и химия, английски език, география и икономика, двете работилници по общопрофесионални умения.

Гимназията участва в проект за модернизиране на професионалното образование, както и по редица национални програми на МОН.

Училището разполага и с физкултурен салон, чийто ремонт е финансиран от МОН с над 180 000 лева.




Your Image Description

Свързани статии:

INSAIT ще подпомага внедряване на изкуствен интелект в сигурността на България Министър Красимир Вълчев: Математиката ще става още по-важна в ерата на изкуствения интелект МОН обмисля специализиран модел на изкуствен интелект за училищата АфишУченици влизат в роли на езика на Сервантес

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денятизкуствен интелектМездраПГ Васил Левски

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII

Next article

A SURVEY OF ENTREPRENEURIAL BEHAVIOUR OF STUDENTS IN ECONOMICS

Next article

A SURVEY OF ENTREPRENEURIAL BEHAVIOUR OF STUDENTS IN ECONOMICS

APPLICABILITY OF THE ESG APPROACH IN LOCAL FINANCE: THE CASE OF WASTE MANAGEMENT IN BULGARIA

ARTIFICIAL INTELLIGENCE AS A RISK TREATMENT TOOL IN THE CIRCULAR ECONOMY

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"