"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Информационната грамотност в дигиталния свят: предизвикателства пред младото поколение

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
22-12-2025
in Uncategorized
A A

Доц. д-р Славянка Ангелова,

Гл. ас. д-р Любомира Христова

South-West University “Neofit Rilski”

https://doi.org/10.53656/str2025-6-2-inf

Abstract. Живеем във времена, в които достъпът до знание в различни сфери може да бъде незабавен. В дигиталния свят е налично неограничено количество информация чрез множество онлайн ресурси – социални медии и мрежи, новинарски сайтове, специализирани издания, бази от данни и други. В тези необятни простори е важна способността на индивида да разпознава информацията, която е достоверна и релевантна на неговите цели. Още по-ценни са уменията на младежите за оценка на дигитално съдържание, в чието генериране се включват и алгоритми на изкуствения интелект (AI).

В настоящата статия авторите представят нарастващото значение на информационната грамотност за младите хора. Тя се разглежда като комплекс от знания, умения и компетентности, които даден индивид притежава и усъвършенства, за да използва различни източници по критичен и ефективен начин. В този аспект се дискутират резултати от самостоятелно емпирично изследване, проведено сред студенти. Акцентът е върху анализ на текущото състояние на информационната грамотност за познавателния компонент, уменията на обучаваните и извеждане на тенденции. Инструментариум на проучването е анкетна карта, конструирана съобразно насоките на Европейската рамка за дигитална компетентност на гражданите DigComp 2.2.

Keywords: информационна грамотност, дигитализация, академично обучение, млади хора, учене през целия живот

Log in to read the full text

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailDigital Learning and its Design in the Context of Mass Digitization Default ThumbnailOrganizational Culture And Continuing Education and Training Default ThumbnailPsychological Aspects of Digitalisation among Students in the Process of Developing Smart Higher Education Default ThumbnailTeacher Education in the Context of Digital Transformation and Innovation: Analysis of European Priorities and Their Reflection in the National Context
Tags академично обучениедигитализацияинформационна грамотностмлади хораучене през целия живот

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Unlocking the Potential of ESG and AI in Higher Education Finance: Insights from a Study across Five European Countries

Next article

Practice-Based Learning in Tourism Education

Next article

Practice-Based Learning in Tourism Education

Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение

Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение

Динамика на удовлетвореността от качеството на обучение на студентите от специалност ,,Мениджмънт на недвижимата собственост“ в УНСС

Последни публикации

  • Pedagogy, Number 9s/2025, Volume 97
  • Pedagogy, Number 9/2025, Volume 97
  • Pedagogy, Number 8/2025, Volume 97
  • Pedagogy, Number 7/2025, Volume 97
  • Pedagogy, Number 6/2025, Volume 97
  • Pedagogy, Number 5/2025, Volume 97
  • Pedagogy, Number 4s/2025, Volume 97
  • Pedagogy, Number 4/2025, Volume 97
  • Pedagogy, Number 3/2025, Volume 97
  • Pedagogy, Number 2/2025, Volume 97
  • Pedagogy, Number 1/2025, Volume 97
  • Pedagogy, Number 1s/2025, Volume 97
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"