"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2017 Брой 14, 2017

Свободният избор зависи от добрата информираност

in Брой 14, 2017

Приема след VII клас коментира Ваня Кастрева, началник на РУО – София-град. 

Тя съобщава, че тазгодишният випуск от седмокласници в София е от 9701 ученици. За учебната 2017/2018 г. 362 професионални и профилирани паралелки ще приемат гимназисти след завършен VII клас. Общо местата в тези паралелки са 9502.
54 са профилираните и непрофилирани паралелки и 44 са професионалните паралелки за 2594-те ученици, завършващи тази година основно образование след VIII клас.
Общо в София-град учениците са около 132 000, които учат в 277 училища. Тази година XII клас ще завършат 9437 души.
От учебната 2017/2018 г. училищата ще предлагат нови професии, поискани от бизнеса. Сред тях са „Приложно програмиране“ (нова за страната), „Системно програмиране“, „Банкова охрана и инкасова дейност“ (нова за страната), „Физическа охрана на обекти“ (нова за страната). За първи път ще се реализира и прием по специалността „Сценичен костюм“. За първи път ПГ „Хенри Форд“ ще приема ученици в специалността „Ремонт на летателни апарати“. Сред новите професии са и „Спедиция, транспортна и складова логистика“.
„Организацията и провеждането на външните оценявания и на държавните зрелостни изпити е вид „тест“ за системата, отговорност на възрастните към младите. Системата е готова, доколкото зададените предварително от нас задачи вече са изпълнени в организационен план. Той е важен, защото опира до човешкия фактор. Всяка заповед се изпълнява от хора. Разчитам квесторите да свършат добре своята работа. Училищните ръководства и учителите да организират широка информационна кампания, за да знаят учениците и родителите какво се очаква от тях да направят. Често именно страхът пречи на реализирането на една дейност. А той се поражда от липсата на информация.
Провеждането на външните оценявания не е отговорност само на институциите, а и на родителите и на учениците. Затова е толкова важно информационната кампания да достигне до всеки родител и ученик. В дните на националните външни оценявания е важно детето да има и познания, и психологическа нагласа, и спокойствие, за да покаже натрупаните знания. Ако семейството е неглижирало образователните процеси през годините, и крайният резултат няма да е задоволителен. Само че от него зависи пътят на младия човек през следващите години”, коментира Кастрева.

Четете повече в бр. 14, 6 – 12 април 2017 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags Училище
shareTweetshare
Previous article

Да видим кой кого

Next article

Адрес – безкрайният Космос

Next article
Адрес – безкрайният Космос

Адрес – безкрайният Космос

За финансите – разумно

Конкуренцията води до високи резултати

Конкуренцията води до високи резултати

Последни публикации

  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2020, година XCII
  • Pedagogy, Number 8/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 7s/2020, Volume 92 - special edition - Sports education on the balkans during a pandemic
  • Pedagogy, Number 7/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 6/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 5/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 4/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 3/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 2/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 1/2020, Volume 92
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
  • Pedagogy, Number 9/2019, Volume 91
  • Learning to Read for Social Purposes – Bulgarian and English Primary School
  • Christmas Luck Calendar – methodological transformation of authentic cultural models for educational objectives
  • Model of Pedagogical Environment with Anti-discrimination Component and Formation of Positive Attitudes towards People of Different Ethnic Background and Persons with Disabilities
  • Innovation in Segregated Education – is the Teacher Ready?
  • Design – an Innovative Projection of the Understanding of Communication in the Learning Process
  • The Sense of Belonging to the Homeland as an Aspect of the National Identity of the Pupils at Primary School
  • Working with Gifted Children in the Bulgarian Language and Literature Training at the Initial Stage of the Basic Educational Degree
  • Training of Future Teachers of Natural Sciences in Pedagogical Universities of Ukraine: Realities and Prospects
  • Pedagogy, Number 8/2019, Volume 91
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US