"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 12, 2020

Няма да има нулева учебна година

in Брой 12, 2020

89 процента от учениците са готови
да се включат в обучение в електронна среда

По темата работиха
Зина СОКОЛОВА
Диляна КОЧЕВА

„Впечатляващо и забележително е случващото се през последните дни в образователната система. Виждаме прояви на ентусиазъм, на професионализъм и отдаденост, много часове работа, за да се осигури електронно обучение. Обнадежден съм за промяната в образователната система.“ Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на брифинг в Министерския съвет.
Той подчерта, че близо 89 процента от учениците са готови да се включат в електронна форма на обучение. По думите му партньорството между родителите и учителите е предпоставка за нейното осъществяване. Предизвикателството пред системата е да се увеличи този показател и да се направи по-ефективна организация.

Министърът съобщи, че всяко училище само е избрало формата на заниманията. Тук са възможни два варианта – синхронно или асинхронно обучение. Първият е по-сложeн като организация, тъй като изисква всички деца по едно и също време да се включат във виртуална класна стая и да имат съответните електронни устройства. Предимствата при такава организация на работа са, че може един учител да работи с няколко паралелки, или двама учители – с един клас, учител от друго училище също да се включи, обясни министърът.

Другата форма е по-достъпна и може да се осъществява през електронна поща или интернет приложение, или пък с поставяне на задачи по телефона и е свързана със самоподготовката на учениците. Затова препоръките на МОН са да се започне с нея. И в двата случая разчитаме много на родителите и при традиционната форма на обучение партньорството с родителите е от решаващо значение, допълни министърът.

На голямо изпитание е поставена инфраструктурата. В момента от 5 до 20 пъти има увеличение на трафика в най-голямата платформа за дистанционно обучение. Но подобни допълнителни технически проблеми са неизбежни в подобна ситуация. Очаква се проблемът бързо да бъде отстранен. Училищата работят с най-различни платформи, като на всички са изпратени и акаунти за работа в платформата TЕAMS на „Майкрософт“, която е безплатна. „Създали сме профили на всички ученици и учители. Именно регистрацията предизвиква трудност и отнема време“, подчерта министърът.
Какво ще се предприеме в случаите, когато учениците и учителите нямат необходимата техника. Министърът подчерта, че такава ще бъде купена най-вероятно със средства от ОПНОИР. Отделно са водени разговори с мобилните оператори да има повече точки в кварталите в по-малки населени места и в селата, където нямат интернет. Така ще се намери частично решение на проблема. При липса на устройства ще се работи по телефона, допълнително медиатори ще предоставят разпечатани материали по домовете при всички мерки за сигурност. Всичко това е насочено към минимизиране на последствията от екстремната ситуация.

За ваканциите ще се решава според ситуацията. Засега неприсъствени остават дните от 16 март до 29 март 2020. С тях и с грипните ваканции неучебните дни вече са 22, което надхвърля границите на разумното и възможното за преструктуриране на учебния материал. Част от часовете за самоподготовка, упражнения, затвърждаване на материала могат да бъдат осъществени с електронните уроци, които се организират в момента. По-труден е въпросът с новите знания.
„Имаме над пет сценария и за нито един от тях нямаме сигурност, че е по-вероятен от другите – каза министърът. – Ваканцията може да бъде до 29 март, до 6 април, до 13 април, до 21 април. При първите три варианта пролетната ваканция ще се сведе до великденската. Ако продължи по-дълго, ще се наложат други преструктурирания, но няма да има нулева година. Близо 60% от учебната година е минала. За затвърждаване на нови знания са необходими 30 – 35 дни, които още търсим начин да компенсираме примерно със съботно-неделни дни или през юни месец.“

Още при обявяване на извънредното положение министър Вълчев призовава всички за отговорност, солидарност и дисциплина. „И аз, като родител, изразявам притесненията си, че има вероятност да бъде пропуснат материал и учениците да не се подготвят достатъчно добре. Но вярвам, че сега е моментът да направим необходимото както за опазването на здравето на нашите деца, така и за обучението в електронна среда“, допълни министърът.
Колкото до матурите и изпитите за национално външно оценяване, те са най-малкият проблем, категоричен е министърът. Винаги може част от материала, който е трябвало да се преподава в условията на извънредно положение, да не се включи в тях.
По БНТ 2 започнаха уроци за деца в начален етап на образование сутрин, а следобед – за прогимназиален етап. По БНТ 4 се излъчват уроци за децата от българските неделни училища в чужбина.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags АКЦЕНТ на броя
share258Tweetshare
Previous article

Philosophy, Number 2/2019, Volume 29

Next article

Mинистерство на образованието и науката: Обръщение

Next article
Mинистерство  на образованието  и науката: Обръщение

Mинистерство на образованието и науката: Обръщение

Давид-Мария Сасоли: Единна Европа срещу общите предизвикателства

Давид-Мария Сасоли: Единна Европа срещу общите предизвикателства

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Строг контрол по външните граници

Последни публикации

  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2020, година XCII
  • Pedagogy, Number 8/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 7s/2020, Volume 92 - special edition - Sports education on the balkans during a pandemic
  • Pedagogy, Number 7/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 6/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 5/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 4/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 3/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 2/2020, Volume 92
  • Pedagogy, Number 1/2020, Volume 92
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
  • Pedagogy, Number 9/2019, Volume 91
  • Learning to Read for Social Purposes – Bulgarian and English Primary School
  • Christmas Luck Calendar – methodological transformation of authentic cultural models for educational objectives
  • Model of Pedagogical Environment with Anti-discrimination Component and Formation of Positive Attitudes towards People of Different Ethnic Background and Persons with Disabilities
  • Innovation in Segregated Education – is the Teacher Ready?
  • Design – an Innovative Projection of the Understanding of Communication in the Learning Process
  • The Sense of Belonging to the Homeland as an Aspect of the National Identity of the Pupils at Primary School
  • Working with Gifted Children in the Bulgarian Language and Literature Training at the Initial Stage of the Basic Educational Degree
  • Training of Future Teachers of Natural Sciences in Pedagogical Universities of Ukraine: Realities and Prospects
  • Pedagogy, Number 8/2019, Volume 91
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US