„Педагогика“ e научно списание, което обединява вътрешнопредметните направления на педагогическото познание в неговия широк информационен спектър: предучилищно възпитание, начално образование, образование на възрастни, сравнителна педагогика, специална педагогика, история на педагогиката, социална педагогика… Във фокуса на списанието са всички образователни нива – от предучилищното, основното, средното и висшето образование до ученето през целия живот. Списанието отразява иновативни идеи, експериментални резултати, съвременни тенденции и перспективи за развитието на педагогическата наука и обогатяване на реалната педагогическа практика. Съдържателните изследователски търсения насочват към богато тематично разнообразие и към очертаване на дискусионни тези, както и към проникване в територията на гранични научни области. С цел придаване на представителна изследователска цялостност и смисленост на изследваните явления списанието предлага широки възможности за споделяне на изследователски проникновения и постижения, на добри педагогически практики.
Основните раздели и теми на списанието са: Теория и опит; Научни изследвания; История на образованието и педагогическите науки; Философия на образованието; Чуждестранна образователна традиция и съвременен опит; Добри педагогически практики; Мнения и позиции; Личности в науката; Книжнина; Архив.
Периодика на списанието: 9 книжки годишно.
Очакваме Вашите мнения и коментари на електронен адрес: pedagogy@azbuki.bg
За връзка с главния редактор на списанието: r.peytcheva@fp.uni-sofia.bg
Списанието е правоприемник на:
сп. „Народна просвета“ (1928 г.),
сп. „Предучилищно възпитание“ (1953 г.),
сп. „Начално образование“ (1961 г.)
ISSN 1314–8540 (Online)
ISSN 0861–3982 (Print)
Статиите на сп. Педагогика се реферират, индексират и листват в:
– Web of Science: Emerging Sources Citation Index
– European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS)
– Central and Eastern European Online Library (CEEOL)
– EBSCOhost Research Databases
– Google Scholar, Primo (Ex Libris), Summon (ProQuest)