„Обучение по природни науки и върхови технологии“ осигурява среда за споделяне и обсъждане на идеи, новини и резултати за новите начини на преподаване, а също така за представяне на новите експериментални и теоретични аспекти на науката. Между целите на списанието е прехвърлянето на мостове между академичните изследвания и училищната практика. Във фокуса на списанието са всички образователни нива – от ранното обучение по природните науки, средното и професионалното образование до висшето образование и обучението през целия живот. Повишаването на интереса на обучаваните към природните науки с помощта на мултидисциплинарни подходи, амалгамиращи науката с нейния фундамент – историята и философията на науката, е важен елемент на политиката на списанието.
Основните раздели и теми на списанието са: Писма до редакцията; Науката за образованието: теория и практика; Нови подходи; Учебно съдържание, планове, програми и стандарти; Междупредметни връзки; Ефективност на обучението; Учебен експеримент в природните науки; Задачи; История на образованието: българска образователна традиция; История на образованието: чуждестранна образователна традиция; Наука за напреднали и самообразование; В изследователските лаборатории; Личности в науката; Българите в чужбина; История и философия на науката; Наука и общество; Наука и изкуство; Новата информационна среда; Книжнина; Архив.
Двe ежедневни илюстровани електронни издания – едно за обучението по природните науки, http://groups.yahoo.com/group/khimia и второ за историята и философията на науката, http://groups.yahoo. com/group/hps_review, осигуряват информацията и комуникацията между редакторите, рецензентите, авторите, читателите и приятелите на списанието. Тук се прави и текущ преглед на публикациите в основните световни списания в науката за образованието, теорията и методологията на преподаването и обучението по природните науки и историята и философията на науката.
Решение за публикация се взима въз основа на peer review – оценка на двама анонимни и независими рецензенти, експерти от България и чужбина.
Членовете на редакционната колегия не участват в оценяване на постъпилите ръкописи.
Периодичност на списанието – 6 книжки годишно.
ISSN 2738-7135 (print)
ISSN 2738-7143 (online)
Електронна поща: science@azbuki.bg
Статиите на сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“
се реферират, индексират и листват в:
– Chemical Abstracts (1998)
– Google Scholar (2005)
– EBSCOhost (2012)
– CEEOL (2017)
– SCOPUS (2006-2017)
– Science Index (2019)