Дисциплинарната парадигма на Джон Лок
Prof. Natalia Vitanova, DSc.
Episkop Konstantin Preslavski Shumen University
https://doi.org/10.53656/ped2023-1.01
Absract. В тази статия е направен опит да се опишат възгледите за дисциплината на Джон Лок. Накратко са представени автобиографията и педагогическите му възгледи…
Концепция за детето и детството в новата педагогика
Dr. Milka Terziyska, Assoc. Prof.
University of Sofia
https://doi.org/10.53656/ped2023-1.02
Absract. Целта на настоящата статия е да представи възгледите на представителите на движението за ново възпитание за детето и неговото възпитание и образование…
Електронното обучение в контекста на продължаващата квалификация на държавните служители
Доц. д-р Благовесна Йовкова, проф. д-р Румяна Пейчева-Форсайт
University of Sofia
https://doi.org/10.53656/ped2023-1.03
Absract. Повишаването на професионалната квалификация на служителите в българската държавна администрация несъмнено е приоритет на всички заинтересовани страни в процеса: човешки ресурси, образователни институции, правителство, държавни администрации…
Fairy Tales in the Education on Children’s Rights
Prof. Dr. Viara Gyurova
Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2023-1.04
Abstract. The topic of children’s rights, their understanding and assimilation by children and adults is among the main topics in civic education…
Модел за изследване на организационната култура при обучение в мултикултурна образователна среда
Доц. д.н. Йосиф Нунев
Pleven College of Pedagogy
https://doi.org/10.53656/ped2023-1.05
Absract. Настоящото изследване е посветено на не особено популярната и често подценявана у нас тема за подобряване на организационната култура в училищното управление с фокус към работата в мултикултурна образователна среда…
Позициониране на социалния педагог в превенцията на отпадането от училищно образование
Dr. Kaloyan Damyanov
Regional Center for Support of the Inclusive Education Process – Sofia-city
https://doi.org/10.53656/ped2023-1.0
Absract. Настоящата статия е провокирана от проведено собствено теренно изследване с основна цел установяване влиянието на социалнопедагогическата подкрепа по отношение отпадането от училищно образование, провеждана от помагащи специалисти, като педагогически съветници, училищни психолози и ресурсни учители…
Една система за формиране на срочна и годишна оценка по математика и информационни технологии
Д-р Иванка Марашева-Делинова
Частно средно училище „Увекинд“
Д-р Емил Делинов
„Телетек Груп“
https://doi.org/10.53656/ped2023-1.07
Absract. Настоящата статия разглежда една система за точково оценяване на ученици по математика и информационни технологии и превръщането на точките в срочна и годишна оценка…
Социални функции на неформалното образование и добавената стойност в развитието
Доц. д-р Силвия Върбанова
University of Sofia
https://doi.org/10.53656/ped2023-1.08
Absract. В статията се обсъждат същностните характеристики на социалните функции на неформалното образование в съвремието…
Фотографията в подготовката на студентите по програма „Еразъм“ – към деформализация и утвърждаване на взаимодействието между формално и неформално образование
Доц. д-р Владислав Господинов
University of Sofia
https://doi.org/10.53656/ped2023-1.09
Absract. Статията разглежда различни аспекти във връзка с курса „Фотография и педагогика“, провеждан със студенти по Програма „Еразъм“…
Младежи и образование – измерения, приоритети и перспективи в България и Европейския съюз
Цветелина Раденкова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2023-1.10
Absract. В статията се анализират особености на младежите като специфична целева група и движението им между базовите образователни измерения – формално, неформално и информално образование…
Ценно помагало по български език за деца с друг семеен език
Assoc. Prof. Ognyana Georgieva-Teneva, DSc.
New Bulgarian University
Ценен пътеводител в света на приказките
Dr. Ilka Birova, Assoc. Prof.
University of Sofia