"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. “Педагогика”, 2010 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 3/2010, година XX

in Съдържание на сп. “Педагогика”, 2010 г.

ОСВОБОЖДЕНИЕТО, ЕВРОПЕЙСКАТА ЦИВИЛИЗАЦИОННА ИДЕНТИЧНОСТ НА БЪЛГ АРИЯ И ВЪЗПИТАНИЕТО НА МЛАДОТО ПОКОЛЕНИЕ

Чл.-кор. проф. дпн ЛЮБЕН ДИМИТРОВ

SEE MORE

 

 

 

 

СТИГМАТА НА НЕУСПЕХА И НА УСПЕХА

Проф. ден ДОНЧО ГРАДЕВ

The purpose of this artic1e is to outline the main aspects of two versions of stigma, in particular failure and success. Stigmatizing the losers and the sL1ccessf’ul people remains less prominent than such widely discussed
stigmas as the racial and the ethnic, the stigma on individuals with disabllities and non-standard sexual…

SEE MORE

 

 

 

 

ПРИНОСИ КЪМ ГРАЖДАНСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ: АНДЕРСЕНОВИ ПРИКАЗКИ ЗА ДЕМОКРАЦИЯТА

Гл. ас. д-р ВЕСКА ГЮВИЙСКА
ЮЗУ „Н. Рн.,ски·· – Б.1агоевгра.

The dispute on civic education in Bulgarian school has not ended yet. Despite the fact that such education is lega11y regulated through the state educationa1 requirements from the year 2000, it is sti1l а matter of discussion…

SEE MORE

 

 

 

 

РАЗВИТИЕ НА КРИТИЧЕСКО МИСЛЕНЕ ЧРЕЗ ЛИТЕРАТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ

Доц. д-р ОГНЯНА ГЕОРГИЕВА-ТЕНЕВА
Педагогическ11 колеж – Враца
ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“

SEE MORE

 

 

 

 

СИНЕРГЕТИЧЕН ВАРИАНТ НА ПРОЕКТНО-БАЗИРАНА УЧЕБНА ДЕЙНОСТ

Гл. ас. д-р КРАСИМИРА МАРУЛЕВСКА
ЮЗУ „Неофит Рилски'“

The method of projects – one of the possiЫe ways of putting into practice the synergetic approach in tuition. The use of the method of projects, which is based on independent cognitive work of the students in conditions…

SEE MORE

 

 

 

 

 

КОМПЮТЪРНИТЕ ТЕСТОВЕ С POWER POINT – СРЕДСТВО ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА ДИАГНОСТИКА В СРЕДНОТО УЧИЛИЩЕ

НИКОЛАЙ ЦАНКОВ, ЕКАТЕРИНА БОНЕВА

Abstract: In addition to its use as а scientific method of investigation in the sphere of education, testing is successfully employed as а method of educational evaluation of students’ achievements…

SEE MORE

 

 

 

 

РОЛЯТА НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА ЗА ПОВИШАВАНЕ ИНОВАТИВНИЯ КАПАЦИТЕТ НА НАЦИЯТА

Доц. д-р РУМЕН ЗАХАРИЕВ

SEE MORE

 

 

 

 

 

АКТУАЛНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА МОДЕЛИРАНЕТО НА ВЪЗПИТАТЕЛНИТЕ ИНТЕРАКЦИИ В СЪВРЕМЕННОТО БЪЛГАРСКО УЧИЛИЩЕ

Доц. д-р СНЕЖАНА АТАНАСОВА ПОПОВА
ЮЗУ „Неофит Рилски“ – Благоевград

Based on the Modern Bulgarian School, this study is focused on clarifying the specifics of educational interaction, which is mostly used in its very old forms…

виж повеече

 

 

 

 

 

НОРМАТИВНА УРЕДБА НА УЧИЛИЩНАТА ДИСЦИПЛИНА АКТУАЛНО СЪСТОЯНИЕ*

НАТАЛИЯ И. ВИТАНОВА
ШУ „Епископ Константин Преславски“

Summary: The article addresses the proЫems of the current state of school discipline in the context of regulation. Made а critical analysis of sanctioned measures introduced Ьу the new rules described in the lmplementing Rules of the Law on Education…

SEE MORE

 

 

 

 

ПЕДАГОГИКАТА В НАУЧНАТА СИСТЕМАТИКА НА ФРЕНСИС БЕЙКЪН

Проф. дпн ПЛАМЕН РАДЕВ
ПУ .,Паисий Х11.1ен.1арски“
SEE MORE

ИГРАТА В ЛИТЕРАТУРНОТО ТВОРЧЕСТВО И ХУДОЖЕСТВЕНИТЕ ПРОИЗВЕДЕНИЯ НА ЛЕВ Н. ТОЛСТОЙ

Доц. д-р ИВАН МИЛЕНСКИ
Педагогически колеж – гр. Враца

In the paper the Lev Tolstoy’s educational views about play are analyzed…

SEE MORE

 

 

 

 

ВЪЗГЛЕДИТЕ НА МАРИЯ МОНТЕСОРИ ЗА ВЪЗПИТАНИЕТО И ОБУЧЕНИЕТО НА ДЕТЕТО И ПРИЛОЖЕНИЕТО ИМ В СФЕРАТА НА МУЗИКАЛНОТО ВЪЗПИТАНИЕ

Хон. преп. д-р СНЕЖИНА СТОЙЧЕВА
АМТИИ, Пловдив

Maria Montessori’s method finds а wide application in the world practice, but in Bulgaria, it is little known, especially in the music society….

SEE MORE

 

 

 

 

 

КОНСТАНТИН ДАВИДОВ – ПРЕПОДАВАТЕЛ В МОРСКИТЕ УЧИЛИЩА НА ДВЕ ДЪРЖАВИ

Доц. АСЕН КОЖУХАРОВ
ВВМУ„Никола Вапцаров“
Инж. ИГОР НАЙМУШИН*

SEE MORE

shareTweetshare
Previous article

Сп. „Химия“, книжка 2/2010

Next article

Сп. „Химия“, книжка 3/2010

Next article

Сп. „Химия“, книжка 3/2010

Сп. „Химия“, книжка 4/2010

Сп. „Химия“, книжка 5/2010

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2023, година XCV
  • Annual contents of Pedagogika-Pedagogy 2022
  • Pedagogy, Number 9/2022, Volume 94
  • Pedagogy, Number 8/2022, Volume 94
  • Pedagogy, Number 7/2022, Volume 94
  • Pedagogy, Number 6/2022, Volume 94
  • Pedagogy, Number 5/2022, Volume 94
  • Pedagogy, Number 4/2022, Volume 94
  • Pedagogy, Number 3s/2022, Volume 94
  • Pedagogy, Number 3/2022, Volume 94
  • Pedagogy, Number 2/2022, Volume 94
  • Pedagogy, Number 1/2022, Volume 94
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Pedagogy, Number 6/2021, Volume 93
  • Pedagogy, Number 5/2021, Volume 93
  • Pedagogy, Number 4/2021, Volume 93
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US