Проф. д-р Кирилка Тагарева,
проф. д.п.н. Дора Левтерова-Гаджалова,
доц. д-р Ваня Сивакова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-8.03
Резюме. Статията представя резултати от изследване ангажираността на студенти към ученето чрез използване на смарт технологии в образованието. Целта на изследването е да се изучат четири компонента на ангажираността: когнитивен, поведенчески, емоционален и социален. Администриран е въпросник, конструиран за целите на изследването, който обхваща четирите компонента на ангажираността. Резултатите показват корелационни връзки между компонентите на ангажираността и между отделни техни аспекти, както и положително свързване на всички компоненти на ангажираността с общата скала ангажираност към ученето чрез употреба на смарт технологии. Значимостта на констатациите, както и ограниченията на изследването са обсъдени в дискусия. В заключение, ангажираността към ученето чрез употреба на смарт технологии може да се наблюдава в когнитивен, поведенчески, емоционален и социален план, като тези аспекти на конструкта са положително свързани помежду си.
Ключови думи: ангажираност, учене, смарт технологии, образование