Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. "Български език и литература" 2021 г.

Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2021, година LXIII

в Съдържание на сп. "Български език и литература" 2021 г.

ЕЗИКОЗНАНИЕ

Прозодични характеристики на изречения с комуникативно маркиран и комуникативно немаркиран словоред

Проф. д-р Бистра Андреева
Университет на Саарланд
Доц. д-р Снежина Димитрова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2021-6-1-phras/saar

Резюме. В статията са представени резултатите от изследване на взаимодействието между интонацията и информационната структура в изречения със SVO и OVS словоред и с комуникативно (не)маркиран словоред на елементите на информационната структура…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Лексикален израз на антонимни отношения в българските диалекти

Доц. д-р Владислав Миланов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2021-6-2-ant.dbg

Резюме. Статията е посветена на темата за диалектното разнообразие на лексикално равнище. Обектът на анализа е лексикалният израз на антонимни отношения при двойките болен – здрав…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Misvaluation: On the Bulgarian Verbs подценявам ‘Underestimate’ and надценявам ‘Overestimate’, their Semantic Structure and Translation into Russian

Elena Ivanova, Alexandra Eremchenko
St. Petersburg State University (Russia)

https://doi.org/10.53656/bel2021-6-3/mis/over.spb

Abstract. The article examines the semantic structure of the two Bulgarian verbs of misvaluation, подценявам ‘underestimate’ and надценявам ‘overestimate’…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ

Българското село между двете световни войни. Социология на престъплението в прозата на Георги Караславов

Проф. д.ф.н. Антоанета Алипиева
Белградски университет

https://doi.org/10.53656/bel2021-6-4.gkar/bg

Резюме. Статията проследява социологическата картина на българското село в периода между двете световни войни…

виж повече

 


БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА ПО СВЕТА

Многообразието на кирилицата в обучението по български като чужд

Доц. д-р Антония Радкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Лисабонски университет

https://doi.org/10.53656/bel2021-6-5-cyr.write.bg

Резюме. Фокусът на изследването са въпросите на преподаването и усвояването на кирилицата при обучението по български език като чужд…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Тактики и стратегии при превод на термини в български език (на фона на руски и сръбски език)

Д-р Радостина Стоянова
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН
Белградски университет (Сърбия)

https://doi.org/10.53656/bel2021-6-6-trans.term

Резюме. Изследването е посветено на различните тaктики и стратегии за превод на научна терминология в български език на фона на руски и сръбски език….

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Ролята на интерактивния бинарен урок в обучението по български език като чужд

Д-р Маргарита Димитрова, гл. ас. д-р Васил Димитров
Медицински университет – Пловдив
Теодора Тодорова
Институт по биоразнообразие и екосистемни изследвания – БАН

https://doi.org/10.53656/bel2021-6-7.bg/for

Резюме. Провеждането на експеримент за ролята на бинарния интерактивен урок с участието и на научен сътрудник от БАН има изключително важна роля в процеса на учене…

виж повече

 

 

 

Съвременната българска литература като средство за формиране
на оценъчни способности у подрастващите за девиациите в поведението

Даниел Полихронов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2021-6-8.prim.bg.lit

Резюме. Проблемът за формиране на оценъчни способности у подрастващите за отклоненията в поведението чрез съвременната българска литература е актуален и недостатъчно проучен у нас от педагогическа гледна точка…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Равнище на формираност на ключовата компетентност „общуване на роден език“ на учениците в начална училищна възраст според техните учители и родители в сравнителен план

Теодора Вълева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2021-6-98-mothtog/prim

Резюме. Статията представя сравнителен анализ на резултатите от направено анкетно изследване с учители и родители на ученици в началния етап на основната образователна степен…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Ново учебно помагало по правопис за юристи

Миланов, В., Жилова Т., 2020. Право, правопис и правоговор.
София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“

Надежда Сталянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2021-6-10/writ.g.vmt

Резюме. Статията представя сравнителен анализ на резултатите от направено анкетно изследване с учители и родители на ученици в началния етап на основната образователна степен…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Педагогика“, книжка 9/2021, година XCIII

Следваща статия

Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX

Следваща статия

Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII

Сп. „История“, книжка 6/2021, година XXIX

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2023, година XCV
  • Годишно съдържание на сп. Педагогика, 2022 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2022, година XCIV
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG