Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 48, 2020

Кой трови въздуха на Бургас

в Брой 48, 2020

На територията на Университета „Проф. д-р Асен Златаров“ в Бургас е открит пункт за пробонабиране на атмосферен аерозол – фини прахови частици с аеродинамичен диаметър
2,5 микрона (ФПЧ 2,5). Той е изграден в рамките на проект, финансиран по конкурс за финансиране на фундаментални научни изследвания от Министерството на образованието и науката. Водеща организация е Националният институт по метеорология и хидрология (НИМХ), а бургаският университет е партньор.
В рамките на проекта ще се вземат паралелни проби в два градски фонови пункта (далеч от източници на замърсяване) в София и Бургас за ФПЧ 2,5. След това всеки от екипите ще анализира частиците за съдържание на различни вещества.
Интересът на учените е предизвикан от спецификата на градските агломерации, която предполага образуването на температурно инверсионни слоеве през тъмната част на денонощието, което, от своя страна, създава условия за образуването на фотохимичен смог, т.е. задържане на атмосферни замърсители и повишаване на тяхната концентрация, особено през зимния период.
Данни от моделиране на въздушните траектории показват, че източниците на замърсяване освен локални могат да бъдат и следствие от влиянието на трансграничния атмосферен пренос на замърсители – дори и от Северозападна Африка.
Но основната хипотеза е, че токсичността на ФПЧ зависи не само от техния размер, но и от техния състав, който е свързан със съдържанието на т.нар. черен и кафяв въглерод, като продукти на горенето. От своя страна, въглеродът притежава порьозност, което го прави адсорбент на различни други замърсители. Експертите ще изследват частиците и за съдържание на полициклични ароматни въглеводороди, които имат канцерогенни и мутагенни ефекти и са мощни имуносупресори. Анализът на ПАВ се извършва в Университета „Проф. д-р Асен Златаров“. Екипът от Бургас обработва и часови метеорологични данни, за да отчете спецификата при формиране на замърсяването и с максимална точност да определи източника на замърсяване.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Репортер
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Училища и университети минават онлайн

Следваща статия

Ех, че коварно!

Следваща статия
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Ех, че коварно!

В ход е дигиталното обучение

Ръст на студентските стипендии с 20%

В ход е дигиталното обучение

Минимум 300 часа аудиторна заетост в университетите

Последни публикации

  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2020 – специално издание, година XCII – Sports education on the balkans during a pandemic
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2020, година XCII
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2019, година XCI
  • Овладяване на четенето за социални цели – българско и английско начално училище
  • Коледен късметен календар – методическа обработка на автентични културни модели за образователни цели
  • Модел на педагогическа среда с антидискриминационен компонент и формиране на позитивни нагласи към хора с различен етнически произход и хора с увреждания
  • Иновации в сегрегираното образование – готов ли е учителят?
  • Дизайнът – иновативна проекция на разбирането за комуникацията в процеса на обучение
  • Чувството за принадлежност към Родината като аспект от националната идентичност на учениците от началното училище
  • Работа с надарени деца в обучението по „Български език и литература“ в начален етап на основната образователна степен
  • Training of Future Teachers of Natural Sciences in Pedagogical Universities of Ukraine: Realities and Prospects
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2019, година XCI
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG