Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 48, 2020

Резултатите говорят за работата ни

в Брой 48, 2020

По 14 проекта работят в смолянското ОУ „Стою Шишков“

Учениците от ОУ „Стою Шишков“ обичат да играят и да учат на открито
– в час по безопасност на движението

Резултатите на децата най-добре говорят за онова, което се прави в едно училище.“ Това споделя пред „Аз-буки“ Цонка Печилова – директор на ОУ „Стою Шишков“ в Смолян. И веднага добавя, че е горда с резултатите от националното външно оценяване по БЕЛ в VII клас. Децата са подготвени от учителката М. Кехайова. „По български език сме на първо място в областния град и на второ място в областта. А това бе тежък випуск с много ученици със специални образователни потребности. Резулатите показват, че сме успели, дори в пандемия, да се справим с поставените ни задачи“, казва събеседничката ми.
Днес в училището, което навършва 160 години през 2022 г., се обучават 216 ученици. От тях 53-ма са със специални образователни потребнос-
ти, а 30 са от уязвими групи. Колективът е от 28 учители. „В предпенсионна възраст сме 5 – 6 педагози, останалите са млади колеги“, споделя Печилова. Заедно с тях непрекъснато поддържа връзка с родителите. „Може би всеки месец група от учители с полиция и аз ходим в махалата. Обхождаме домовете на деца, които не са идвали на училище. Защото има родители, които са отговорни, но и такива, които са незаинтересовани“, разказва директорката.
Тази година откриват и необхванати деца, пристигнали от други области, които са записани в училището. Част от политиката на школото е да задържа по-ниска цената на купоните за ученическия стол, който се ползва от 120 деца. От училищния бюджет се купува и хлябът, а целта е да се подпомагат семейните финанси.
Екипът на ОУ „Стою Шишков“ работи и за развиване на материалната база на училището. Създаденото през 1862 г. школо е най-старото в Средните Родопи. Има и 4 корпуса, като първият е от далечната 1862-а, вторият от 1937-а, следва разширение през 1963-а и последният е от 1982 г. Именно най-новия Печилова заварва преди две години затворен. И първата задача е да се подменят отоплителната инсталация и дограмата. В него се намират и най-просторните и слънчеви кабинети в цялото училище. „Малко училища могат да се похвалят с кабинет от 70 кв. м., а тези шест кабинета са именно с такива размери. Към всеки от тях има и хранилище“, пояснява директорката. Три от хранилищата вече са превърнати в кабинети за ресурсно подпомагане, като амбицията е да се създадат и оборудват общо пет и една игрална зала.
ОУ „Стою Шишков“ е иновативно училище, като в момента тече втората година на проекта. „Иновацията е преподаване чрез игра в начален курс и уебпрограмиране в прогимназиален етап –
VI клас. Сега кандидатстваме за нови иновации по БЕЛ в V клас, по биология и здравно образование в VII клас и по английски език в V клас за период от 4 години“, отбелязва директорката Печилова. Заедно с колегите си работят по 14 проекта. Това им позволява да закупят за всеки кабинет общо 6 дигитални дисплея. Всеки учител има лаптоп и във всяка класна стая има LED телевизор, който се използва за обучението.
„Всеки колега има абонамент в една от образователните платформи, плащаме абонамент и за mozaBook. Кабинетите се използват по график от класовете. Разбира се, сега той е съобразен с противоепидемичните мерки“, обяснява моята събеседничка. Подготвените педагози успяват бързо да пренастроят работата си по време на изненадващото преминаване към обучение в електронна среда от разстояние през миналата учебна година и водят часовете си чрез платформата Teams.
Наскоро е спечелен и проект по Националната програма „Изграждане на училищна STEM среда“.
С отпуснатите средства и дофинансиране от училището се финализира ремонтът на кабинет с прилежащото хранилище, а доставката на оборудването се очаква в средата на декември.
Училището работи и по Националната програма „Бизнесът преподава“ – през миналата година партньор е фирма от Велико Търново, откъдето представят на децата 3D принтер. Тази година партньорството е с германската фирма Festo. По програма „Иновации в действие“ през изминалата година партнират със столичната 9. френска езикова гимназия, а през тази – с иновативно средно училище от Русе и с ОУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Арда. По програма „ИКТ“ изграждат безжична мрежа. Въвеждат и електронен дневник.
Печелят и проект по модул „Културните институции като образователна среда“ на Националната програма „Осигуряване на съвременна образователна среда“. Техен партньор е Регионалният исторически музей „Стою Шишков“ в Смолян. Друг проект позволява да озеленят двора на училището и да разположат в него беседка и пейки за отдих.
Отдадената работа на педагозите, добрата учебна среда и мотивираните ученици дават резултати и в ученическите олимпиади. „Тази година имахме представител на националния кръг по география – Божидара Екова, обучавана от
А. Манолевски. А в предишни – и по история, и в „Знам и мога“, казва директорката. И добавя, че училището участва и в Националната програма „Ученически олимпиади и състезания“.
В школото са създадени мажоретен състав и фанфарен оркестър.
В заниманията по интереси са сформирани три отбора по футбол, групи по народни танци, народно пеене, спортни танци и кросфит (спорт, комбиниращ лека атлетика, вдигане на тежес-
ти и гимнастика.).
Възпитаници на училището продължават образованието си в Природо-математическата и Езиковата гимназия в града. Други избират да усвоят занаят в професионалните гимназии, като тенденцията е техният брой да нараства.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Региони
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Как флейтата обогатява уроците по математика

Следваща статия

Опазваме ли мястото където живеем, опазваме и планетата

Следваща статия
Опазваме ли мястото където живеем, опазваме и планетата

Опазваме ли мястото където живеем, опазваме и планетата

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Предстои трансформиране на висшето образование

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Българските учени могат да кандидатстват по-успешно

Последни публикации

  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2020 – специално издание, година XCII – Sports education on the balkans during a pandemic
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2020, година XCII
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2019, година XCI
  • Овладяване на четенето за социални цели – българско и английско начално училище
  • Коледен късметен календар – методическа обработка на автентични културни модели за образователни цели
  • Модел на педагогическа среда с антидискриминационен компонент и формиране на позитивни нагласи към хора с различен етнически произход и хора с увреждания
  • Иновации в сегрегираното образование – готов ли е учителят?
  • Дизайнът – иновативна проекция на разбирането за комуникацията в процеса на обучение
  • Чувството за принадлежност към Родината като аспект от националната идентичност на учениците от началното училище
  • Работа с надарени деца в обучението по „Български език и литература“ в начален етап на основната образователна степен
  • Training of Future Teachers of Natural Sciences in Pedagogical Universities of Ukraine: Realities and Prospects
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2019, година XCI
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG