Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 49, 2020

Да развиваш талант от разстояние

в Брой 49, 2020
Преподавателите от ЦПЛР – ОДК, Варна, не спират
заниманията с децата въпреки пандемията

Изучаване на различни видове изкуства в електронна среда от разстояние. Допреди година едва ли някой си е представял, че това ще бъде необходима мярка за опазване здравето на децата и преподавателите, както и единствен стил на работа, продиктуван от пандемията от COVID-19. Осем месеца след доказания първи случай на заболял в страната, възпитаниците на школите на ЦПЛР – Общински детски комплекс, Варна, и техните преподаватели са изправени пред това предизвикателство. Със сигурност обучението в електронна среда има своите силни и слаби страни и променя всекидневието на всички по веригата. Но то е и своеобразна атестация за учителите, които в тези трудни времена трябва да проявяват много повече творчество, креативност и гъвкавост в своята работа.
„Смятам хореографията за един от задължителните аспекти за възпитанието на хармонична личност“, казва Слава Тобак – ръководител на школа „Вива денс“ при ОДК. Танцът дава дисцип-
лина и концентрация, учи на трудолюбие, спомага за естетическото възпитание на подрастващите. „Предизвикателство е да развиваш тези качества в условия на изолация. Добрата страна на електронното обучение е, че родителите могат да добият представа за това с какво се занимава тяхното дете, както и за различните методи, които използва учителят“, допълва Тобак. И подчертава, че нищо не може да замести пропитата с пот балетна зала.
„Предизвикателствата при работа в електронна среда са много, тъй като работата с децата се случва по напълно различен начин“, споделя Георги Кючуков – художествен ръководител на вокален ансамбъл „Звездни струни“. Той е на мнение, че чрез иновативни методи преподавателите успяват да запазят интереса към изкуството у децата. „Използвам различни музикални игри, в които учениците измислят свои мелодии и текстове. Успяхме да направим и записи на някои от любимите им песни“, допълва той.
Ръководителката на кино школа „Братя Люмиер“ Елица Матеева е убедена, че работата в електронна среда не предлага същия диапазон от емоции и това е причина някои от децата да отказват да влизат в онлайн час. „Ето защо в тази среда трябва да бъдем много по-комбинативни и да предложим повече импровизационни игрови модели“, отбелязва тя.
Към сложната ситуация с гъвкавост и креативност подхожда и Илиана Бораджиева – ръководител на школата по изобразително изкуство „Импресия“. „Осъзнавам колко е сложно за родителите да организират едно дете да работи творчески дейности, при положение че трябва да следят и контролират задължителното обучение в училище и да обгрижват дома и семействата си. Но основното е, че дейностите, които предлагаме, са разтоварващи“, казва Бораджиева.
В работата си в електронна среда учителите използват както социалните мрежи, така и различни платформи.
Ръководителите на детски вокален ансамбъл „Сребърни звънчета“ Юлия Недева и Гарине Пюзантян измислят музикални задачи, правят видеозаписи на упражнения за разпяване, записват отделни гласове и изпробват начини за репетиции. Техните възпитаници участват и в национални и международни онлайн конкурси, където печелят призови места.
„Оказва се, че обучението в електронна среда не само е възможно, но и децата наистина могат да затвърдят, допълнят и придобият нови знания. Времето в залата понякога не е достатъчно за всичко, на което искаме да ги научим“, отбелязва Ирена Станева – хореограф на танцов ансамбъл „Българче“ при ЦПЛР – ОДК. Упражненията, които тя дава на своите възпитаници, са продължение на теорията и предлагат възможност за поддържане на физическата им форма.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Сюжети
СподелянеTweet
Предишна статия

Красив ендшпил в Шумен

Следваща статия

Само да закъснееш…

Следваща статия
Само да закъснееш…

Само да закъснееш...

Корабът на изкуствата

Корабът на изкуствата

Трансферът на знания стимулира иновациите

Трансферът на знания стимулира иновациите

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2023, година XCV
  • Годишно съдържание на сп. Педагогика, 2022 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2022, година XCIV
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG