Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2017 г.

Чуждоезиково обучение, книжка 5, година XLIV, 2017

Анелия Vracheva от Анелия Vracheva
30-10-2017
в Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2017 г.
A A

CONTENTS / СЪДЪРЖАНИЕ

ИНТЕРВЮ / INTERVIEW

Проф. д.п.н. Леонид Московкин, Санкт-Петербургский государственный университет: Общество испытывает потребность в изучении языков
[Prof. Leonid Moskovkin, DSc., Saint Petersburg State University: The Society Has a Need for Learning Languages]
/ Николай Кънчев / Nikolay Kanchev – стр./ page 495
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

APPLIED LINGUISTICS / ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

Анализът на разговора: от социалния ред до езика
[Conversation Analysis: from Social Order to Language]
/ Донка Мангачева / Donka Mangatcheva – стр./ page 498
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY / МЕТОДИКА

Драматургичните текстове в обучението по английски език
[Teaching English through Drama]
/ Мария Нейкова / Mariya Neykova – стр./ page 513
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Making Museums our Educational Partners
/ Elena Sayanova – стр. / page 524
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

LANGUAGE AND CULTURE / ЕЗИК И КУЛТУРА

Номадството на екстратериториалния писател в португалския автобиографичен корпус на Жорже Листопад
[Nomadism of the Extraterritorial Writer in the Portuguese Autobiographical Corpus of Jorge Listopad]
/ Яна Андреева / Yana Andreeva – стр./ page 537
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

INAUGURAL LECTURE / ВСТЪПИТЕЛНА ЛЕКЦИЯ

О смешанном характере всех языков
[On the Mixed Nature of All Languages]
/ И. Бодуэн де Куртене / I. Baudouin de Courtenay – стр./ page 548
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY / ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ

Викториански поглед към бъдещето за век напред
[Victorian Look to the Future for the Next Century]
/ Цвета Тодорова / Tzveta Todorova – стр./ page 559
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

EVENTS / ХРОНИКА

Теоретико-приложни проблеми на съвременната тюркология
[Theoretical and Applied Problems of Modern Turkic Studies]
/ Милена Йорданова / Milena Yordanova – стр./ page 577
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

В името на превода, в памет на Умберто Еко
[In the Name of the Translation, in Memory of Umberto Eco]
/ Ирена Кръстева / Irena Kristeva – стр./ page 580
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

И нека думите говорят…
[And Let Words Speak]
/ Димитър Веселинов, Екатерина Софрониева / Dimitar Vesselinov, Ekaterina Sofronieva – стр. /page 583
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

За книгата „Играта във френските средновековни фарсове“
[About the Book “The Game in French Medieval Farces”]
/ Дина Манчева / Dina Mancheva – стр. / page 593
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Новаторско по духа си проучване
[Innovative in its Essence Research]
/ Силвия Ботева / Silvia Boteva – стр./ page 598
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

READ IN THE LATEST ISSUES OF AZ BUKI JOURNALS
/ В НОВИТЕ БРОЕВЕ НА СПИСАНИЯТА НА „АЗ-БУКИ“ ЧЕТЕТЕ – стр./ p. 601

GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ – стр./ page 603

 нагоре


АНАЛИЗЪТ НА РАЗГОВОРА: ОТ СОЦИАЛНИЯ РЕД ДО ЕЗИКА

Донка Мангачева

Софийски университет „Св. Климент Охридски“

 Резюме. Aнализът на разговора представлява интердисциплинарна изследователска програма с новаторски теоретичен подход и своеобразна методология. Статията проследява неговите корени в рамките на социологията през 60-те и 70-те години на XX в., идейната му основа и факторите за неговото
оформяне и последващо развитие, постепенното му трудно утвърждаване, както и днешното му широко приложение в близките хуманитарни области и дори естествените науки. Очертани са допирните му точки с прекия му предшественик – етнометодологията, мястото му в полето на дискурсивния анализ и приносът му за чуждоезиковото обучение.

Keywords: conversation analysis; social action; talk-in-interaction; sociology; ethnomethodology; discourse analysis; foreign language teaching

CONVERSATION ANALYSIS: FROM SOCIAL ORDER TO LANGUAGE 

Abstract. Conversation analysis is an interdisciplinary research programme assuming an innovative theoretical approach and unique methodology. The present article follows its origin in sociology in the 60’s and 70’s of the 20th century, its conceptual grounds and the factors of its formation and consequent development, its gradual and difficult confirmation and its broad application in the close humanities and even in natural sciences. This review outlines the points of contact between conversation analysis and its direct predecessor, ethnomethodology, situates conversation analysis in the field of discourse analysis and mentions its contribution to foreign language teaching.

Dr. Donka Mangatcheva, Assoc. Prof.

Sofia University (Bulgaria)

 нагоре


ДРАМАТУРГИЧНИТЕ ТЕКСТОВЕ В ОБУЧЕНИЕТО ПО АНГЛИЙСКИ ЕЗИК

Мария Нейкова

Нов български университет

Резюме. В статията се разглеждат ролята и мястото на драматургичните произведения в съвременното чуждоезиково обучение. Интегрирането на драматургични текстове в обучението по английски език спомага за комплексното развиване на комуникативната компетентност на обучаваните чрез усъвършенстване и обогатяване на техните говорни умения и речников запас, чрез развиване на социалната им компетентност и уменията им за колаборативно учене, чрез разширяване на познанията им за шедьоврите на английската драматургия. Взаимодействието с изкуството води до преосмисляне на морални и етични ценности, укрепва самоувереността и благоприятства личностното израстване на учащите.

Keywords: teaching; language; English; drama

TEACHING ENGLISH THROUGH DRAMA

Abstract. The article focuses on the role and place of drama in foreign language teaching today. The implementation of drama texts in the English language classroom enhances the development of the students’ communicative competence in a number of ways – it improves their speaking skills and enriches their vocabulary, it develops their social competence and collaborative learning skills, it broadens their background knowledge about the English drama masterpieces. The interaction with art fosters the process of rethinking of moral and ethical values, and boosts the self-esteem and the personal development of the learners.

Dr. Mariya Neykova, Assist. Prof.

New Bulgarian University – Sofia (Bulgaria)

 нагоре


MAKING MUSEUMS OUR EDUCATIONAL PARTNERS

Elena Sayanova

Vocational High School for Tourism and Catering – Razlog (Bulgaria)

Abstract. The article is devoted to the idea of taking action to put learning at the heart of museums and museums at the heart of learning as it is a space where youngsters can learn and gain different experience with input from experts, using visual and object-based approaches, and where they can find new forms of creativity, self-expression and confidence. This means giving space for young people to be producers of knowledge as well as consumers and to learn about the connections and interactions between different knowledge systems.

Both cognitive and affective learning can occur as a result of student visits to out-of-school settings, and is influenced by numerous factors, such as the structure of the trip, setting novelty, social context of the visit as well as teacher actions on trip and quality of preparation and follow-up experiences.

The article also offers some teaching approaches to involving museums into the educational process.

Keywords: learning; museums; youngsters; visual and object-based approach; knowledge systems

 нагоре


НОМАДСТВОТО НА ЕКСТРАТЕРИТОРИАЛНИЯ ПИСАТЕЛ В ПОРТУГАЛСКИЯ АВТОБИОГРАФИЧЕН КОРПУС НА ЖОРЖЕ ЛИСТОПАД

Яна Андреева

Софийски университет

Резюме. Статията разглежда изграждането на представата за писателя номад в автобиографичните наративи на португалския писател Жорже Листопад. Проследяват се характерните за екстратериториалното писане черти, а също така и тематичното присъствие на миграционната проблематика и в частност на тази за езиковото номадство в разкази от сборниците Биография на кристал (Biografia de Cristal, 1992), Приплъзване (Deslizamento, 2009) и Ремингтън (Remington, 2013).

Keywords: nomadic writer; extraterritorial writer; Jorge Listopad

NOMADISM OF THE EXTRATERRITORIAL WRITER IN THE PORTUGUESE AUTOBIOGRAPHICAL CORPUS OF JORGE LISTOPAD

Abstract. The paper examines the creation of the “nomadic writer” concept in the autobiographical narratives of the Portuguese writer Jorge Listopad. It traces the features that characterize the extraterritorial writing, as well as the thematic presence of the migration problems, in particular that of the language nomadism in the short story collections Biography of Crystal (Biografia de Cristal, 1992), Slipping (Deslizamento, 2009), and Remington (Remington, 2013).

Dr. Yana Andreeva, Assoc. Prof.

Sofia University (Bulgaria)

 нагоре


О СМЕШАННОМ ХАРАКТЕРЕ ВСЕХ ЯЗЫКОВ

И. Бодуэн де Куртене

Санкт-Петербургский университет

Резюме. Вступительная лекция в курс «сравнительной грамматики славянских языков в связи с другими языками ариоевропейскими», читанная в Санкт-Петербургском университете 21-го сентября / 4-го октября 1900 г. Начало этой лекции, как имевшее значение чисто личное и преходящее, здесь, в печати, пропускается.

ON THE MIXED NATURE OF ALL LANGUAGES

 Abstract. The paper presents the introductory lecture in the course „Comparative grammar of the Slavic languages in connection with other Aryo-European languages“, read at the St. Petersburg University on September 21 / October 4, 1900.

I. Baudouin de Courtena

Saint-Petersburg University (Russia)

 нагоре


ВИКТОРИАНСКИ ПОГЛЕД КЪМ БЪДЕЩЕТО ЗА ВЕК НАПРЕД

Цвета Тодорова

Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Резюме. Статията разглежда викторианската визия за света през 2000 г. Проект под заглавие „Живот през 2000 г.“, изработен по случай посрещането на 1900 г., представя поредица от 12 пощенски картички, произведени от водещия холандски производител на шоколад „Теодор Хилдебранд и син“. Отпечатаните изображения илюстрирали идеите на хората за това как ще изглежда светът след 100 години. Тези идеи са изключително интересни не само като тематика, но и заради факта, че някои от тях са намерили място в днешни дни.

Keywords: Victorian vision; project; Life in 2000; celebrating the year 1900; postcard

VICTORIAN LOOK TO THE FUTURE FOR THE NEXT CENTURY

Abstract. The Victorian Age (1837 – 1901) is the famous period of British Queen Victoria’s rule. At the border between the two centuries, it is quite natural for the Victorian man to look at the future of mankind in 100 years. The reasons for this interest are determined by the changes in the economic and spiritual sphere. The successful continuation of the industrial revolution, especially in technology, the intensive infrastructure development, the construction of new railways, the active colonial expansion of England in Asia and Africa, stimulate such interest.

The article discusses the Victorian vision of the world for the year 2000. A project under the title: “Life in 2000” was recorded on the occasion of celebrating the year 1900. It represents a series of 12 postcards produced by the leading Dutch producer of chocolate “Theodor Hildebrand and son” who, past the pastries, undertake the printing of images illustrating the man’s ideas about the type of world after 100 years. These ideas are extremely entertaining with their subject matter and because some of them have found a place in today’s modern day.

Dr. Tzveta Todorova, Assoc. Prof.

Sofia University (Bulgaria)

 нагоре


И НЕКА ДУМИТЕ ГОВОРЯТ…

Димитър Веселинов, Екатерина Софрониева

Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Резюме. Статията е скромен опит за създаване на кратък биографичен и професионален портрет на проф. д.п.н. Тодор Крумов Шопов от катедра „Методика на чуждоезиковото обучение“, който навършва 65 години през 2017 г.

AND LET WORDS SPEAK

Abstract. This article is a modest attempt for creating a short biographical and professional portrait of Prof. Dr. Todor Shopov, member of the Department of Methodology of Foreign Language Learning team, who turns 65 in 2017.

Prof. Dimitar Vesselinov, DSc., Dr. Ekaterina Sofronieva, Assoc. Prof.

Sofia University (Bulgaria)

 нагоре


ЗА КНИГАТА „ИГРАТА ВЪВ ФРЕНСКИТЕ СРЕДНОВЕКОВНИ ФАРСОВЕ“

Дина Манчева

Нов български университет

Генова, В. (2015). Играта във френските средновековни фарсове.

София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“

ABOUT THE BOOK THE GAME IN FRENCH MEDIEVAL FARCES

Genova, V. (2015). Igrata vav frenskite srednovekovni farsove.

Sofia: Universitetsko izdatelstvo „Sv. Kliment Ohridski“

Prof. Dina Mancheva, DSc.

New Bulgarian University – Sofia (Bulgaria)

 нагоре


НОВАТОРСКО ПО ДУХА СИ ПРОУЧВАНЕ

Силвия Ботева

Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Руски, М. (2016). Пасивът – средство за изразяване на авторитета в юридически текстове. София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“

AN INNOVATIVE IN ITS ESSENCE RESEARCH

 Ruski, M. (2016). Pasivat – sredstvo za izrazyavane na avtoriteta v yuridicheski tekstove. Sofia: Sv. Kliment Ohridski.

Prof. Silvia Boteva, DSc.

University of Sofia (Bulgaria)

нагоре


Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЧуждоезиково обучение, книжка 1, година XLIV, 2017 Default ThumbnailЧуждоезиково обучение, книжка 2, година XLIV, 2017 Default ThumbnailЧуждоезиково обучение, книжка 4, година XLIV, 2017 Default ThumbnailЧуждоезиково обучение, книжка 6, година XLIV, 2017

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Вие заета ли сте / заети ли сте довечера?

Следваща статия

Делегирани бюджети за равен старт в училище

Следваща статия
Делегирани бюджети за равен старт в училище

Делегирани бюджети за равен старт в училище

Зам.-министърът на образованието и науката инж. Таня Михайлова:

Предпочитаният избор

Великотърновци: Тук кипи живот

Великотърновци: Тук кипи живот

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"