Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2022 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-06-2022
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2022 г.
A A

ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

Етнонимът „Българи“ в ранносредновековните арменски текстове

Петър Голийски
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.301etno

Резюме. Стандартната форма Bulghar, с която българите и Страната на българите (България) са записвани в средновековните арменски текстове, се налага като традиционна едва през XI век…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Концептуальная модель hard Skills vs Soft Skills в структуре функциональной грамотности

Проф. д.п.н. Жадько Н.В.1), акад. Безруких М.М.2)
1)МГПУ – Москва (Россия)
2)Институт возрастной физиологии – Москва (Россия)

https://doi.org/10.53656/for22.302conc

Аннотация. Статья продолжает поднятый в предыдущей публикации вопрос о структуре функциональной грамотности в качестве речевой деятельности…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Reflections on Some Instances of Translanguaging in Written Bulgarian Discourse

Dr. Maria Kolarova
Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for22.304refl

Abstract. The use of translanguaging strategies in written Bulgarian discourse is continually expanding and this expansion ultimately affects the Bulgarian language system in one way or another…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


МЕТОДИКА

Разработка опросника для изучении языковых биографий носителей унаследованного языка

Леонид Московкин1), Бернгард Бремер2),
Татьяна Курбангулова2), Татьяна Лыпкань1)
1)Санкт-Петербургский государственный университет (Россия)
2)Констанцский университет (Германия)

https://doi.org/10.53656/for22.305razr

Резюме. Цель настоящего исследования – выявление блоков биографической информации, наиболее значимой для изучения унаследованного русского языка. Материал исследования – опросники для изучения языковых биографий, включенные в статьи и методические материалы разных авторов…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

The Benefits of Lexical Approach in Quizlet-Based Vocabulary Learning

Dr. Olha Chaikovska, Assoc. Prof.
Higher Education Institution “Podillia State University” (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/for22.306bene

Abstract. In the present experimental study second-year students majoring in “Agricultural Engineering” and “Electrical engineering” revise for the Unified Entrance Exam to join the Master course…

виж повече

 

 

 

 

Gamification in Language Teaching at The University Level: Learner Profiles and Attitudes

Dr. Denitza A. Charkova, Assist. Prof.
University of Plovdiv “Paisii Hilendarskiˮ (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for22.307gami

Abstract. In instructional settings, the term gamification refers to the use of game-based elements to increase learner motivation and involvement…

виж повече

 


ЕЗИК И КУЛТУРА

Культурная информация в романе А. С. Пушкина «Eвгений Oнегин»: стратегии и способы ретрансляции в португальских переводах

Василиса Данилова, Ирина Тивьяева
Московский городской педагогический университет (Россия)

https://doi.org/10.53656/for22.308kult

Аннотация. В статье ставится цель выявить и систематизировать ключевые стратегии и способы ретрансляции культурно релевантной информации в португальских переводах романа А. С. Пушкина «Евгений Онегин», а также оценить их адекватность…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ

Към историята на една дума, въведена от Христо Ботев

Димитър Веселинов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.309kumi

Резюме. Целта на статията е да се представи историята на един френцизъм, въведен в българския език от поета публицист Христо Ботев1)…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


In Memoriam

В памет на Иван Касабов (1952 – 2022)

Проф. Мони Алмалех
Нов български университет

Отвори пълния текст

 


РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

Картина на най-важните въпроси на общата психолингвистика

Проф. д-р Велка Попова
Шуменски университет „Еп. Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/for22.310kart

Резюме. Рецензираната книга на Юлияна Стоянова дава цялостна картина на най-важните въпроси на общата психолингвистика и най-вече – на психолингвистиката на развитието…

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Към историята на една дума, въведена от Христо Ботев

Следваща статия

Картина на най-важните въпроси на общата психолингвистика

Следваща статия

Картина на най-важните въпроси на общата психолингвистика

Изложба с образи на птици

Изложба с образи на птици

Традиция, наречена „Мисия гора“*

Традиция, наречена „Мисия гора“*

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"