Mirror (left-recursive) Gray Code
Valentin Bakoev
”St. Cyril and St. Methodius” University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-1-mir
Abstract. Here we consider a version of the Binary Reflected Gray Code (BRGC, or Graycode for short), called the mirror Gray code – in parallel and in comparison to the Gray code. We discuss some sources where the two codes are not distinguished and the reasons why…
Задачите от онлайн състезанието „VIVA Математика с компютър“ – ресурс за работа в STEM центровете
Георги Гачев, Петър Кендеров, Тони Чехларова
Институт по математика и информатика,
Българска академия на науките (България)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-2-the
Резюме. Показано e как една известна задача, използвана и в онлайн състезанията „VIVA Mатематика с компютър“ и „Тема на месеца“, може да стане основа за
занятия/разглеждания в училищните STEM центрове и в извънкласните форми на работа…
The Construction of Valid and Reliable Test for the Divisibility Area
Daniela Zubović, Dina Kamber Hamzić
Faculty of Science, University of Sarajevo (Bosnia and Hercegovina)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-3-the
Abstract. Understanding divisibility at the primary school level is a strong predictor of
students’ mathematical achievements in secondary education…
Quality of Blended Learning Courses: Students’ Perspective
Silvia Gaftandzhieva1), Rositsa Doneva1), Sadiq Hussain2),
Ashis Talukder3,4), Gunadeep Chetia2), Nisha Gohain2)
1)University of Plovdiv “Paisii Hilendarski” – Plovdiv (Bulgaria)
2)Dibrugarh University – Dibrugarh (India)
3)Khulna University – Khulna (Bangladesh)
4)Australian National University – Canberra (Australia)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-4-qua
Abstract. This research paper focuses on studying students’ perspectives on the quality of online course developed to support traditional face-to-face learning, specifically exploring their satisfaction levels….
Пример за грешки от училищната математика, които влияят на представянето на учениците на математически състезания
Надежда Аплакова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/math2023-6-5-mis
Резюме. Знанията и уменията, необходими на един ученик за успешно представяне на математически състезания, обикновено са много повече и много над нивото на училищната математика
Модел на Леонтиев с MS Excel
Велика Кунева1), Мариян Милев2)
1)Аграрен университет – Пловдив
2)Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/math2023-6-6-leo
Резюме. В настоящата разработка е представено приложно решаване на балансов модел на Леонтиев с помощта на софтуер MS Excel…
Двадесет и седма младежка балканска олимпиада по математика
Ивайло Кортезов, Мирослав Маринов
Институт по математика и информатика,
Българска академия на науките (България)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-7-twe
Резюме. Статията съдържа задачи от подбора за националния отбор за Младежката балканска олимпиада по математика 2023, варианти на решения на задачите, а също и преглед на представянето по тях…
