Във време, когато ролята на учителите става все по-очевидна, кои са основните предизвикателства, свързани с търсенето и предлагането на хора с тази професия?
Как образователните системи решават проблемите? Как може човек да стане учител? Каква подкрепа получава, след като вече е квалифициран? Какви са възможностите за кариера в тази професия? Отговори на тези въпроси търси мрежата „Евридика“ в най-новия си сравнителен преглед на националните политики за кариерно развитие на учителите в Европа. Прегледът обхваща 43 европейски образователни системи. Анализира различни аспекти на учителската професия в периода 2016 – 2017 г. Докладът се съсредоточава върху основното и общото средно образование.
Основните теми са: планиране и основни предизвикателства в предлагането и търсенето на учители, навлизането в учителската професия и мобилността на учителите, продължаващото професионално развитие и подкрепа, кариерното развитие и оценяването на учителите.
Четете повече в бр. 9, 1 – 7 март 2018 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg