Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 26, 2019

Реформи чрез споделени отговорности

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-06-2019
в Брой 26, 2019
A A

2020 г. е времевият хоризонт на Стратегията за развитие на висшето образование. Какъв път на развитие на системата ще посочи новото й издание с времеви хоризонт поне 2030 г. и какви политики ще залегнат в новия стратегически документ – отговор на тези въпроси търсят лидерите на академичната общност, натрупала немалко опит в подготовката на поколения XXI за пазара на труда. „Системата ни трябва да има визия за развитие и тя да бъде обща, споделена, относително консенсусна – накъде отиваме, на какво разчитаме, като висши училища, как го реализираме – каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. – Ако искаме да променим модела на икономическо развитие, ако искаме въобще да се развиваме, това не може да се случи без висшите училища.“ Министър Вълчев пресъздаде реална картина за следващите 10 – 15 години, а именно проблема с човешкия капитал. Това е и период на мащабни трансформации във всички сектори и сфери, свързани с изкуствения интелект, с биотехнологиите, с обработката на големи данни, с нови, неподозирани професии. Всичко това е част от средата, в която предстои да работят висшите училища. А от това как ще се развива системата, зависи и развитието на отделните ВУ.

На дневен ред са и предлаганите промени в Закона за висше образование. Сред акцентите са стратегическите цели и задачи на всяко висше училище. Кои от тях ще се финансират – безспорно най-вече тези, които дават увереност, че се работи за колективния интерес, а не само за този на академичната общност. Промените в ЗВО предвиждат и създаването на национални програми за висше образование, които ще заработят от 2020 г.

 

Четете повече в бр. 26, 27 юни – 3 юли 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЧетирите мисии на университетите на бъдещето 35 млн. лв. за всички в I и VIII клас Отворена наука за Европа 3,1 млн. лв. за проекти срещу COVID-19

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на брояВисше знание

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. Философия, година XXVIII, книжка 2, 2019

Следваща статия

Ангели в действие

Следваща статия
Ангели в действие

Ангели в действие

В очакване на малките

В очакване на малките

Горският оазис за лесовъден професионализъм

Горският оазис за лесовъден професионализъм

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"