Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 11 2020

Пловдив в облака

в Брой 11 2020

Допитване показва как онлайн платформа променя образованието

Облачната технология създава условия за екипна работа

Деляна ЛУКОВА

Как въвеждането на облачната платформа е трансформирало административните процеси, обучението и образователната среда в Пловдив. Отговор дават резултатите от допитване, проведено от Центъра за творческо обучение и Община Пловдив, в което участват 9 директори, 188 преподаватели от 30 училища и 49 сертифицирани Google учители от 11 учебни заведения.
Опитът на пловдивските училища показва, че облачната платформа се превръща в основа както за създаването на нови, така и за развиване на съществуващи иновативни практики в управлението, учебната дейност и училищната среда. Облачната технология създава условия за екипна работа между учители и ученици и облекчава административната работа, сочат данните от анкетата.
„Училище в облака“ стартира през 2016 г. като проект на Община Пловдив и Центъра за творческо обучение. Днес, три години след началото, 52 общински и 4 държавни и частни училища, както и отдел „Образование“ на Община Пловдив, разполагат с облачна платформа. Тенденцията е до 2020 г.

100% от пловдивските училища да са в облака. Броят на активните потребителски профили на учебните заведения в облака надвишава 13 000 – над 30 % от всички учители и ученици в общината.
В Пловдив има 170 Google сертифицирани учители и трима обучители, от които се очаква да подпомагат работата на своите колеги за създаване на учебно съдържание в облака, да споделят добри практики и учебни материали, да провеждат вътрешни обучения.
Като основна причина за въвеждането на облачната платформа Google G Suit директорите определят желанието да имат контрол върху информацията и нуждата от споделено пространство за работа на административния екип. Не на последно място, това се оказва важ­но за имиджа на управляваното от тях учебно заведение. Запитани за съдържанието на споделената папка в облака, директорите посочват: нормативни документи на МОН, правилник за дейността на училището, заповеди, графици, учебни програми.

Според проучването над 78 000 електронни писма са изпратени от 3293 учители и ученици само за първите четири седмици от началото на настоящата учебна година. Наличието на екипни дискове показва, че учители и мениджмънт споделят информация и шаблони на документи в облака, което „намалява пътя на хартията“.

Всички училища са сменили официалните си електронни адреси за кореспонденция, а директорите имат достъп до електронните пощи и файлове на училището директно от смартфоните си. Анкетираните са категорични, че облакът улеснява и ускорява комуникацията.
Лаптопите се оказват изключително важни за успешното внедряване на платформата. Училищата, които осигуряват такива, имат по-устойчиви резултати. По мнението на анкетираните лаптопите за учители не могат да бъдат заменени ефективно от стационарни компютри в класните стаи, в учителската стая или от таблети.

Google G Suit за образованието дава достъп до приложения, специално разработени за училища. Такива са „Google класна стая“, „Google експедиции“, „Google формуляри“ с режим за тестове. Трите приложения позволяват планиране и провеждане на учебни занятия, възлагане и приемане на домашна работа, индивидуални задачи и групови проекти. Изводите от допитването показват наличие на повече от 300 Google класни стаи само в четири от училищата. Всеки ученик, който има профил в облака, участва в поне една класна стая. Две от четири училища използват специални приложения като „Google експедиции“, за да обогатяват преживяването в класната стая.

 

ЕГ „Иван Вазов“ е първото Google референтно училище на Балканския полуостров. Гимназията използва 52 Chromebook лицензирани устройства.
„Лицензите предоставят всички настройки за wi-fi мрежата и списък със сайтове, забранени за отваряне. Така не е нужно да настройваме компютри, когато сменим паролите и настройките на мрежата, а едновременно с това предоставяме сигурна среда за учене“, обяснява зам.-директорът Мария Атанасова. Обучението се извършва по модела 1:1, при който всеки ученик и учител имат електронно устройство и свързан към него персонален профил.
От началото на учебната година този модел се прилага още от СУ
„Св. св. Кирил и Методий“, СУ „Черноризец Храбър“, ОУ „Яне Сандански“, ОУ „Екзарх Антим I“, ОУ „Димитър Талев“ и Професионалната гимназия по хранителни технологии и техника.

 

 


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Денят
Споделяне3TweetСподеляне
Предишна статия

Коронавирусът е опасен, но паниката е още по-опасна

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 2/2020, година XCII

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 2/2020, година XCII

Сп. „Философия“, книжка 1/2020, година XXIX

След 65 години – срочни трудови договори

Няма да има нулева учебна година

Последни публикации

  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2020 – специално издание, година XCII – Sports education on the balkans during a pandemic
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2020, година XCII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2020, година XCII
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2019, година XCI
  • Овладяване на четенето за социални цели – българско и английско начално училище
  • Коледен късметен календар – методическа обработка на автентични културни модели за образователни цели
  • Модел на педагогическа среда с антидискриминационен компонент и формиране на позитивни нагласи към хора с различен етнически произход и хора с увреждания
  • Иновации в сегрегираното образование – готов ли е учителят?
  • Дизайнът – иновативна проекция на разбирането за комуникацията в процеса на обучение
  • Чувството за принадлежност към Родината като аспект от националната идентичност на учениците от началното училище
  • Работа с надарени деца в обучението по „Български език и литература“ в начален етап на основната образователна степен
  • Training of Future Teachers of Natural Sciences in Pedagogical Universities of Ukraine: Realities and Prospects
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2019, година XCI
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG