Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 43, 2020

Искат по-голям бюджет за пандемията

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-10-2020
в Брой 43, 2020
A A

Мнозинството от гражданите на ЕС подкрепят по-голям бюджет на ЕС за преодоляване на пандемията. Общественото здраве е основен приоритет, следван от икономическото възстановяване и изменението на климата. Това сочат резултатите от ново анкетно проучване, поръчано от ЕП и проведено в началото на октомври 2020 г.
То е направено сред 24 812 респонденти във всички 27 държави членки на ЕС на възраст между 16 и 64 години, а в България, Чехия, Хърватия, Гърция, Унгария, Полша, Португалия, Румъния, Словения и Словакия то обхваща хора между 16 и 54 години.
Почти осем от всеки десет респонденти (77 %) в целия ЕС подкрепят идеята, че ЕС трябва да предоставя средства на държавите членки само при условие че националното правителство прилага принципите на правовата държава и демокрацията. Най-малко седем от всеки десет респонденти са съгласни с това твърдение в 26 държави членки на ЕС.
54% от европейците смятат, че ЕС следва да разполага с повече финансови средства, за да може да преодолее последиците от пандемията от коронавируса.
В 20 държави членки на ЕС мнозинството от респондентите са съгласни с това твърдение, в 14 държави членки на ЕС абсолютно мнозинство от респондентите подкрепят по-голям бюджет на ЕС.
Запитани относно облас-
тите на политиката, в които този увеличен бюджет на ЕС следва да бъде изразходван, повече от половината от анкетираните (54%) заявяват, че общественото здраве следва да бъде основен приоритет, следвано от икономическото възстановяване и новите възможности за предприятията (42%), изменението на климата и опазването на околната среда (37%) и заетостта и социалните въпроси (35%). На равнище ЕС изменението на климата и околната среда са заменили заетостта сред първите три разходни приоритета в сравнение с последното проучване, проведено през юни 2020 г.
Общественото здраве е основният разходен приоритет за респондентите в
18 държави. Естония, Латвия и Чехия поставят икономическото възстановяване на челно място, докато гражданите на Австрия, Дания и Германия слагат на първо място борбата с изменението на климата.
В Хърватия, Словакия и Финландия интервюираните са определили заетостта и социалните въпроси като свой основен приоритет по отношение на разходите.
Голямо мнозинство от гражданите се страхуват от прякото въздействие на пандемията върху личното им финансово положение. Вземането на необходимите решения относно пакета за възстановяване и Многогодишната финансова рамка във възможно най-кратък срок очевидно е от жизненоважно значение, както се вижда от тревожното лично финансово положение на европейските граждани от началото на пандемията. Голямо мнозинство от гражданите се опасяват от пряко въздействие от пандемията върху тяхното лично финансово положение или вече са пострадали: 39% от анкетираните заявяват, че кризата от COVID-19 вече е оказала въздействие върху личните им доходи, докато други 27% очакват такова въздействие в бъдеще. Само 27% очакват ситуацията с COVID-19 да не окаже въздействие върху техните лични доходи. В 20 държави повечето респонденти заявяват, че настоящата криза вече е повлияла върху доходите им.
Гражданите продължават да гледат на ЕС като на част от решението на тази криза. Две трети от респондентите (66%) са съгласни, че ЕС трябва да разполага с повече правомощия за справяне с кризи като пандемията от коронавируса. Само една четвърт (25%) не са съгласни с това твърдение. Тези констатации са в съответствие с резултатите от двете предишни проучвания, проведени от Европейския парламент през април и юни 2020 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Доходите на 48% от българите са засегнати Възобновяват културните дейности координирано Подготвят нова европейска иновационна програма Послание за мир в Деня на Европа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Помисли, преди да кликнеш

Следваща статия

Обучението продължава присъствено

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Обучението продължава присъствено

В ход е дигиталното обучение

Дебати за цифровото бъдеще

Откриха нова лаборатория в ТУ – София

Откриха нова лаборатория в ТУ – София

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"