Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 14, 2021

Проектните дейности като инструмент за нови партньорства*

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-04-2021
в Брой 14, 2021
A A
Световната пандемична ситуация изпрати в онлайн пространството дори набелязаните инициативи по отделните проекти на ФСГ в Добрич. Но и това е някакво утешение за младите хора, че когато се срещнат на живо, вече ще са се запознали

Традиция за България през последните десетилетия е участието на ученици в международни проекти. Проектните програми са насочени към изграждане на стабилни партньорства между образованието и бизнеса, насърчаване на европейски ценности, разширяване и обогатяване на знанията и уменията, повишаване на качеството в образованието и иновативността на професионалното образование. Изключение не прави и Финансово-стопанската гимназия „Васил Левски“ в Добрич. Началото е поставено през 1999 г. с четири проекта, финансирани по програма „Коменски“. Преподаватели и ученици осъществиха ползотворни контакти с учебни заведения от Франция, Испания, Германия, Италия, Чехия, Полша и Румъния. Участието по тази програма допринесе за формирането на личността на учениците и развитието на компетенциите на базата на чуждоезиковото обучение.
Към днешна дата гимназията работи по няколко проекта. Първият от тях е „Save Our Seas – SOS“, програма „Еразъм+“, КД2: „Сътрудничество за иновации и обмен на добри практики“, сектор „Училищно образование“. Главен координатор на Проекта е гимназия „Лизе Майтнер“ от Нордерстед, Хамбург. Проектът има за цел да подобри обучението и иновациите, цифровата грамотност и житейските умения. С мобилността ще бъде приложен начин за преподаване „4 C“ през целия проект, а именно критично мислене и решаване на проблеми, креативност и иновации, комуникация и сътрудничество. Учителите ще споделят идеи за обучение в XXI век и ще разработят заедно нови подходи и модули. В Проекта участват училища от 5 европейски държави – България, Италия, Португалия, Литва и Германия. Сред основните му цели и приоритети е насърчаването на критичното мислене на учениците. По този начин те ще придобият задълбочени познания за морската екосистема и дивата природа в крайбрежните райони и въздействие на съвременното общество върху тях. Освен това ще подобрят ключовите си умения в езиковото обучение по английски език. И не на последно място – ученици и учители ще подобрят езиковите и ИКТ уменията си. Заразата от COVID-19 промени изцяло план-графика за провеждане на срещите и се наложи удължаване срока на изпълнение на проекта.
Вторият проект, по който работи Финансово-стопанската гимназия „Васил Левски“ в Добрич, е Scientific Concepts in the Production of Sustainable Energy („Научни концепции в производството на устойчива енергия“). Той има за цел петте страни партньори (България, Северна Македония, Италия, Турция и Португалия) да си сътрудничат и да споделят практики в областта на възобновяемите енергийни ресурси, устойчивото производство и потребление чрез дейности, предназначени за учениците като разбиране за научните концепции и процеси в производството на устойчива енергия и информираност относно алтернативните източници на енергия и как може да бъде засилено тяхното използване.
Третият проект носи името Together against discrimination („Заедно срещу дискриминацията“). Целите му са свързани с възможност на учителите да се справят с проблемите на насилието, тормоза и дискриминацията на институционално ниво. Идеята е да се разработи съвместна дългосрочна стратегия за превенция на насилието, като се създадат равни шансове за включване на ученици в неравностойно положение.
Очаква се изпълнението на проектите да приключи през 2022 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Обучението е път към независимост Когато училището е кауза и дава смисъл Празникът е логичен завършек на делника Default ThumbnailЕкотехники преподават във Видин

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Обучението е път към независимост

Следваща статия

Когато училището е кауза и дава смисъл

Следваща статия
Когато училището  е кауза и дава смисъл

Когато училището е кауза и дава смисъл

Между математиката  и кулинарните изкушения

Между математиката и кулинарните изкушения

Празникът е логичен завършек на делника

Празникът е логичен завършек на делника

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"