Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 16, 2021

Приобщаването

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-04-2021
в Брой 16, 2021
A A

Антоанета НАЙДЕНОВА

Знаете ли, че броят на книгите у дома се приема като показател за социално-икономическия статус на децата? За такъв го приемат анализаторите от образователната мрежа „Евридика“. Те търсят отговор на въпроса какви са причините за по-слабото представяне на учениците на международните проучвания за четивна грамотност и по математика и природни науки при четвъртокласниците и при 15-годишните – PIRLS, TIMSS и PISA. И са много прави. Защото колкото повече книги има в една къща, толкова по-грамотни се очаква да са родителите и да държат детето им да получи добро образование.
Представянето на българските ученици в тези международни проучвания помага на образователната ни система да „си свери часовника“ с другите, да види къде са нейните пропуски и слабости и в каква посока да продължи работата, за да бъдат преодолени. И най-вече, за да се постигне крайната цел – да се даде равен шанс на всички деца да развият своите таланти и да постигнат пълния си потенциал, независимо от своя пол, социален статус или етнически произход.
В основата на равнопоставеността на младите стои приобщаването към образованието. Най-вече на децата от уязвимите групи, за които то не е приоритет. Това се прави по Механизма за обхват от 2017 г. и за 3 години към системата са върнати или записани за първи път в училище или в детска градина общо 51 460 деца. Така броят на необхванатите е намалял наполовина до 4,73%. Много се направи и за осигуряването на всички ученици с крайни устройства и карти за интернет, за да имат достъп
до виртуалните класни стаи.
Оттам нататък думата имат учителите, от които зависи да мотивират децата да учат и да ги насочат кой път да хванат, за да се реализират най-успешно.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Да поемеш отговорност Опълченците на Шипка Вестник "Аз-буки"Шкoлата Вестник "Аз-буки"Добрата новина

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Държавата плаща помагалата и за 4-годишните

Следваща статия

60 години от първия полет на човек в Космоса

Следваща статия
60 години от първия полет  на човек  в Космоса

60 години от първия полет на човек в Космоса

В ход е дигиталното обучение

Гените на човека и на граха са почти еднакви

Необичаен имунен отговор причинява съсиреците

Необичаен имунен отговор причинява съсиреците

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"