Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 23, 2021

Без драстични промени в резултатите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-06-2021
в Брой 23, 2021
A A

Дванадесетокласниците се справят успешно с държавните зрелостни изпити въпреки дългите периоди на дистанционно обучение през последните две години. Матурите през тази година включват същия обем учебен материал със същата степен на сложност както през 2019 и 2020 г. Това посочват от МОН в анализ на резултатите от матурите през майската сесия на 2021 г.
От заявилите явяване на изпита по БЕЛ 49 381 са се явили 45 905 души, или 93%. Общо 36 054 пък декларират, че ще се явят на втора матура, като това правят 33 962 души, или 94 на сто. Най-много са явилите се на втори държавен зрелостен изпит по английски език – 12 332, следвани от тези по биология и здравно образование – 7584, и философски цикъл – 4432.
Средният резултат от изпита по БЕЛ е 52,44 точки, които са достатъчни за оценка от „4,14“. За сравнение, година по-рано резултатът е с по-малко от една точка по-висок. Тазгодишният резултат обаче е с близо две точки по-висок в сравнение с 2019 г., в която обучението беше изцяло присъствено.
Съизмерими с предходните години са и резултатите от изпитите по останалите учебни предмети. В сравнение с предходната година по-ниски са резултатите на матурите по БЕЛ, математика, история и цивилизации, физика и астрономия, английски, руски, немски и италиански език. Нарастват постигнатите точки по испански и френски език, по биология, химия, география и по философски цикъл, които са най-високите, откакто се провеждат матури.
Най-високи са средните резултати от изпита по испански език (78,1 т.), следван от химия и опазване на околната среда (77,54), италиански език (75,07), немски език (74,02), руски език (73), английски език (72,9), френски език (69,5), математика (65), физика и астрономия (62,8), философски цикъл (55,3), история и цивилизации (54,5), БЕЛ (52,44), биология и здравно образование (49) и география и икономика (44,5), за която се регистрира плавна тенденция към повишаване на броя точки.
От МОН отбелязват още, че се покачва процентът на зрелостниците с максимален брой точки на задачата за формулиране на собствена теза по конкретна тема – тази година те са 45,06% при 38,77% през миналата и 32,44 % през 2019 г.
Дванадесетокласниците обаче все още трудно извличат информация от непознат текст, като всеки пети не се е справил с тази задача.
Слабите оценки по български език и литература са по-малко, отколкото през предходните две години, но броят им продължава да бъде твърде висок – 3331. По-малко в сравнение с предходната година обаче са и отличниците по този предмет – 5732, което е спад спрямо 2020 г. (6283).
Пълни отличници от двата задължителни изпита са 39 зрелостници.
Скàлата за оценяване предвижда оценка „слаб 2“ при постигнати до 22,5 точки включително. За тройка са достатъчни от 23 до 40,5 т., за „добър 4“ – 41 до 58,5 т., за „много добър“ – 59 до 76,5 т., за „отличен“ – 77 до 94,5 т., и за „отличен 6“ – 95 до 100 т.
В първата петица на резултатите по региони традиционно са София-град, Смолян, Варна, Пловдив и Габрово. Положителна тенденция отбелязват Варна, Шумен, Кърджали, Търговище и Силистра.

 

ТОП 10

През тази година най-висок резултат на изпита по БЕЛ постигат дванадесетокласниците от столичната 164. ГПИЕ „Мигел де Сервантес“ (83,15 точки). След тях се нареждат 91. НЕГ „Проф. Константин Гълъбов“ (82,83), Първа езикова гимназия – Варна (82,05), 73. СУ с преподаване на чужди езици „Владислав Граматик“ – София (81,51), Американският колеж (80,28), СМГ „Паисий Хилендарски“ (78,04), варненските Гимназия с преподаване на чужди езици „Йоан Екзарх“ (77,34) и МГ „Д-р Петър Берон“ (76,79), НГДЕК „Константин-Кирил Философ“ (76,71) и софийската Първа АЕГ (76,5). В класацията не влизат училища, които имат под 20 зрелостници.

Your Image Description

Свързани статии:

Енергия и хъс за развитие Четвъртокласниците с „5“ на НВО Българският принос в борбата с COVID-19 Открити уроци и иновативен опит

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Още за образуванията с компонент е- в българския език

Следваща статия

Моят дом Европа

Следваща статия
Моят дом Европа

Моят дом Европа

В ход е дигиталното обучение

Енергия и хъс за развитие

В ход е дигиталното обучение

Четвъртокласниците с „5“ на НВО

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"