Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 31, 2022

Нова страница, същата посока

Емил Спахийски от Емил Спахийски
03-08-2022
в Брой 31, 2022
A A

През трийсетте години на миналия век в американската кинокритика се появява терминът cliff-hanger. В златната епоха на телевизионните сериали, за да съхранят публиката си за следващия епизод, протагонистът задължително изпадал в критична ситуация, сякаш безнадеждно виси на ръба на скала. Така съспенсът връщал зрителя пред екрана отново и отново. Това се харесва на публиката.

Обикновено в българската политика е обратното. Когато се сменят правителства, министерства, системите увисват на скалата в напрежение накъде ще тръгнат в новия епизод.

На 2 август проф. д-р Сашо Пенов смени начело на образованието акад. Николай Денков, но напрежение не се усеща. Напротив, изглежда на новата страница продължава същият разказ.

Образованието е стратегическа цел, приоритет номер едно за държавата, защото в съвременния свят оцеляват просветените. През последните години не е спряла тенденцията да се подобряват условията на просветителите, така че учителската професия отново да стане желана и престижна.
Променят се стандартите в науката, започна истинска дигитализация на образованието, подготвя се електронен образователен облак. Така се осигурява достъп на всички учители, ученици и техните родители до образователни ресурси, събрани на едно място. Направиха се много неща, стартираха много програми и проекти, но и това не стига.

Задачите пред държавата са плашещо много, особено в този бързо дигитализиращ се свят, и няма как да се радваме на успехи, ако не сме последователни, настоятелни и критични. По този път няма нужда от cliff-hanger, а от хоризонт и постоянство.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"(Не)частен случай Вестник "Аз-буки"Дързостта на начинаещите Вестник "Аз-буки"Открий таланта си Вестник "Аз-буки"Тъмната страна на трибуната

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Още над 2 млрд. лв. за изследвания и иновации

Следваща статия

Човешките сълзи носят полезна информация

Следваща статия
Човешките сълзи носят полезна информация

Човешките сълзи носят полезна информация

Литературно наследство и музеи в съвременна България

Помниш ли, помниш ли… от Димчо Дебелянов (Опит за стилистичен анализ)

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"