Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 9, 2022

39 паралелки предвиждат в Смолянско

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-03-2022
в Брой 9, 2022
A A

Ангел ДОБРИКОВ

Тази година се очаква да завършат основно образование 827 ученици в Смолянска област. Затова се планира през учебната 2022/2023 г.
да бъдат обявени общо 39 паралелки, от които 20 профилирани и 19 професионални. Това съобщи инж. Нина Алексиева, старши експерт по професионално образование и обучение към РУО – Смолян, при представянето на основните приоритети в предложението за план-прием за учебната 2022/2023 година.
Очакваният недостиг от 31 ученици е оптимален и се предвижда да бъде обхванат при разпределението на общия брой паралелки по общини. Инж. Алексиева подчертава, че предложението за новия план-прием е обосновано, обективно и издържано съгласно нормативно определените целеви стойности от страна на МОН. Средната пълняемост на паралелките за област Смолян варира между
19 – 20 ученици в паралелка, но според изискванията на МОН е необходимо да се търси минимумът от 22 – 24 ученици в клас.
Продължава негативната тенденция, според която Смолянския регион ежегодно напускат приблизително сто ученици след завършване на основно образование и се насочват към съседни области и/или извън пределите на страната.
Представено е и заявеното обучение по защитени професии, по професии с очакван недостиг на специалисти на пазара на труда и по заявка на бизнеса за учебната 2022/2023 година.
Държавният план-прием за настоящата учебна 2021/2022 година е изпълнен на 91 %, отчита Смолянската областна комисия по заетост. От 43 планирани паралелки са реализирани 39. Не е осъществен прием в 4 професионални паралелки. Профилираните гимназии – ЕГ „Иван Вазов“ и ППМГ „Васил Левски“, както и ПГИ „Карл Маркс“ в областния град реализират прием при максимална  пълняемост от 26 ученици. Голяма част от останалите училища са принудени да залагат на маломерните паралелки и на възможностите за по-голямо разнообразие в предлагането на търсени специалности, което обаче утежнява бюджета им.

Your Image Description

Свързани статии:

Да задържиш интереса на децата Габровски малчугани с нова придобивка Подготвени за технологичния свят: ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в село Севар е едно от първите с финансиране за STEM Кукеровден в Белене

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Габровски малчугани с нова придобивка

Следваща статия

Диалогът продължава

Следваща статия
Диалогът продължава

Диалогът продължава

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Учебните програми трябва да се борят с расизма

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Финансират 50 компании, ръководени от жени

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"