Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 6, 2023

Възможно решение

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-02-2023
в Брой 6, 2023
A A

Стоян СТОЯНОВ

Българската асоциация на софтуерните компании започна поредица от срещи с технологичните училища в страната с идеята да проучи детайлно техните модели на работа и те да бъдат мултиплицирани. По нейни оценки не само секторът, но и бъдещето на икономиката ни се нуждаят от минимум още 10 технологични училища у нас.
Първият разговор е с Технологичното училище „Електронни системи“ към ТУ – София, което заедно с друго звено на Университета – Националната професионална гимназия по компютърни технологии и системи в Правец, доказват с работата си успешна формула за качествена подготовка на кадри за ИТ сектора в сътрудничество за него.
Създадената през 2018-а ПГ по компютърно програмиране и иновации в Бургас и през 2020-а ПГ по компютърни науки и математически анализи в Стара Загора също набират скорост и стават желан партньор на компании от ИТ бизнеса. И защо да не се превърнат също в университетски училища, което ще улесни използването на базата, програмите и преподавателите на местните висши училища.
Моделът на подобна симбиоза на средното и висшето училище се е доказал по света, а вече и у нас, и си струва да се помисли как да бъде разширен. Още повече, той ще осигурява кадри и основа за развитието на ИТ индустрията, която се затвърждава като един от водещите работодатели в страната. Секторът продължава да расте, като приходите на компаниите с предимно софтуерна дейност за 2022 г. надхвърлят
7,3 млрд. лв. и осигуряват до 4,5% от БВП. Тези приходи се генерират от 50 хил. души, наети в софтуерните компании. А очакванията на БАСКОМ са, че в следващите години ще са необходими още 34 хил. новонаети служители.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Признание Вестник "Аз-буки"Ако… Вестник "Аз-буки"Милост Вестник "Аз-буки"Подкрепа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

МОН събира директорите за STEM центровете

Следваща статия

Българчета от Англия в Музея на Апостола

Следваща статия
Българчета от Англия в Музея на Апостола

Българчета от Англия в Музея на Апостола

Пътеписите на Вазов

Книгата на Кирил Кръстев „Спомени за културния живот между двете световни войни“ – завръщане на модернизма

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"