Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Министър Цоков: Социално-емоционалното учене създава успешни личности

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
15-11-2024
в Новини 2024
A A
Снимка Пресцентър на МОН

Социално-емоционалното учене е един от най-важните елементи на успешното съвременно обучение. То помага за изграждането на личности, които да бъдат устойчиви и да се справят с предизвикателствата на новото време. Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков на националната конференция „Стратегии, модели и методи на социално-емоционалното обучение в съвременното образование“, съобщават от Пресцентъра на МОН.

По думите му

изкуственият интелект и технологиите ще навлизат все повече в живота ни, но те няма да могат да изградят човешката личност

– да развиват уменията, които са ни необходими, за да работим и да живеем успешно. Именно социално-емоционалното учене развива тези умения и помага за изграждането на позитивната образователна среда.

Проф. Цоков цитира редица проучвания, които показват как климатът в образователните институции се подобрява, когато децата изграждат умения за работа в екип, учат се на социална устойчивост и управление на емоциите.

„Този тип учене е важен елемент и за превенция срещу агресията в училище. Всички световни тенденции показват тази свързаност – колкото по-развита е позитивната среда в институциите, колкото по-напреднала е социално-емоционална интелигентност на децата, толкова повече намалява и насилието в училище“, отбеляза той.

Социално-емоционалното учене залага на специфични методи на преподаване – дискусии, проектно-базирано обучение, ролеви игри, преживявания. „Най-големите предимства на този тип обучение са свързани с намаляването на стреса при децата и младежите, изграждането на емоционална устойчивост, повишаване на мотивацията им, което се отразява благоприятно и на академичните постижения на учениците“, подчерта още министърът.

По думите му

концепцията за социалното и емоционалното учене е свързана и с прякото ѝ прилагане в образователната система.

Една от най-важните стъпки за това е включването на социално-емоционалното в учебните програми.

В този контекст министърът припомни, че вчера беше поставено символичното начало на нов проект, насочен към създаване на компетентностно ориентирани учебни програми. „В реформираните учебни програми следва да се внедрят нов тип умения, включително и социални и емоционални“, каза той и допълни, че този тип обучение трябва да се прилага още от ранна детска възраст – да залегне в предучилищното и началното образование.

МОН ще продължи да работи за включване и развитие на този тип обучение в българското образование, включително и за по-добро развитие на уменията на учителите, стана ясно по време на събитието. Като успешна мярка проф. Цоков открои програмата „Стъпки заедно“, която за трета поредна година съдейства за създаването на позитивна и безопасна среда в училищата.

По думите му

целта на всички тези усилия е в българските училища да се възпитават щастливи и спокойни ученици,

за да може образователната система да постигне още по-добри резултати.

Двудневната конференция в Пловдив се организира по програма „Квалификация на педагогическите специалисти“ на МОН и се реализира съвместно с Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.

Събитието започна с майсторски клас „Социално-емоционално образование“ с лектор Иван Тричков. С лекции след това се включиха началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска, председателят на СБУ Янка Такева и директорът на дирекция „Политики за стратегическо развитие, квалификация и кариерно развитие“ в МОН Полина Фетфова.

В срещата участие взеха и директорът на дирекция „Приобщаващо образование“ в МОН Грета Ганчева, директори на регионални центрове за подкрепа на приобщаващото образование, преподаватели от Пловдивския университет, учители и докторанти.

Your Image Description

Свързани статии:

Министър Галин Цоков откри училищна лаборатория за екология и зелена енергия във Варна Зам.-министър Наталия Митева откри нов Център за интегрирани услуги в Пловдив В 53 неделни училища в Испания се учи български език Създават нови специалности в областта на сценичното изкуство

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: МОНнационална конференцияПловдивпроф. Галин ЦоковРепортерсоциално-емоционално обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

България има потенциал за развитие

Следваща статия

Всяко дете е бъдещ посланик на културата

Следваща статия
Всяко дете е бъдещ посланик на културата

Всяко дете е бъдещ посланик на културата

До Африка и назад

До Африка и назад

Нов антибиотик срещу бактериите

Нов антибиотик срещу бактериите

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"