Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Философия Съдържание на сп. "Философия", 2019 г.

За нова педагогическа парадигма

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-06-2019
в Съдържание на сп. "Философия", 2019 г.
A A

Николета Михалева

Икономически университет – Варна  

Резюме. Статията разглежда връзката на образованието с обучението като средство за неговото осъществяване и новия тип социално-историческо унаследяване в края на ХХ век, свързано с промените в характера на самите научни знания. В очертаващата се нова педагогическа парадигма основна задача е преходът от знаниевоцентристко към културосъобразно училище, т.е. все по-интензивно да се разгръща не само интелектуализацията на учебния процес, но и неговата еврологизация. Поставя се въпросът за промените в ценностните нагласи и нови културни реалии в процеса на общуване, при който се изграждат нов тип цялостни личности, чийто манталитет обединява културата и образованието. Новаторските подходи в хуманистично ориентираната педагогика и практика са насочени към разработване на принципите на развиващото обучение, сътрудничеството и сътворчеството.

Ключови думи: общуване; образование; нова педагогическа парадигма; човешки ценности; култура

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. Философия, година XXVIII, книжка 2, 2019 Default Thumbnail„Протосоциология“, или философското начало на социологията Default ThumbnailHow can we broaden Myopic Moral Horizons? The Role of Ethical Gradualism for ‘Moral’ Remapping Default ThumbnailАкадемичната автономия в контекста на съвременната университетска идея – философски и правни аспекти

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Психосоциални аспекти на реакцията на скръб у майката след неуспешна асистирана репродукция

Следваща статия

National Identity – European Identity: Resemblance and Dissonance, Complementarity or Contention?

Следваща статия

National Identity – European Identity: Resemblance and Dissonance, Complementarity or Contention?

Свободата в контекста на руската етическа парадигма (част I)

Epistemology in the context of social construction of reality

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"