Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2019

Мотивацията на студентите при избора на учителската професия

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-09-2019
в Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2019
A A

Лилия Бабакова

Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

 

Резюме. Подобряването и акцентирането върху престижа на учителската професия е една от основните цели в образователните политики на ЕС. За да се постигне, е необходимо по-задълбочено разглеждане и познаване на мотивацията на студентите от педагогическите специалности за стартиране на кариера в областта на училищното образование. Целта на това изследване е да представи скла за измерване на факторите, влияещи върху избора на учителската професия. Настоящата статия представя изследване на нагласите на студенти, обучаващите се в специалности с педагогическа насоченост, към учителската професия. Изследвани са 85 студенти от педагогически специалности и са представени мотивационни характеристики, явяващи се предиктори за избора на учителската професия. Дискутират се резултатите от психометричните стойности на скàлата, корелационен и клъстърен анализ и са направени сравнения по пол, специалност, етап на работа в училище.

Ключови думи: кариера; мотивация; учителска професия

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Practice of Blended Learning on the Example of Teaching General Physics at Higher Education Institutions Default ThumbnailВисшето морско образование в конкурентна среда Default ThumbnailНаучно-практическа конференция „Предизвикателствата на съвремието и качеството на образование“ Default Thumbnail„Образователни кинохоризонти“ в полето на медиа образованието

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне3Tweet
Предишна статия

The Role of the Positive Psychological Climate in the School Class

Следваща статия

Образователният продукт и маркетинговата концепция в управлението на висшите училища

Следваща статия

Образователният продукт и маркетинговата концепция в управлението на висшите училища

Обучението от смесен тип (Blended Learning) – предизвикателства и перспективи

Интегрирано STEM образование: състояние, предизвикателства и перспективи

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"