Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Модератор на новобългарската култура и просвета (За народополезното дело на Неофит Рилски)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
31-10-2024
в Uncategorized
A A

Доц. д-р Надежда Кръстева, гл. ас. д-р Владислав Кръстев
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-8.01

Резюме. Изследването е за националната роля на Неофит Рилски при развитието на новобългарската култура и просвета през първата половина на ХIХ в. Таксидиот, проповедник, учен, книжовник, учител – навсякъде с мъдрото си витийство отец Неофит просветлява българите към идеалите на Новото време; убеждава ги, че със знанието и морала пред тях също се откриват възможности да са щастливи в цивилизования свят. От съвременен културологичен аспект се анализира позицията на книжовника учител Неофит като субективен фактор в процесите на моделиране общественото начало за социалния прогрес на българското население. Коментира се влиянието на неговата светла личност върху израстването на възрожденските интелектуалци патриоти и за подготовката на първите професионални учители на нацията в Габрово и Копривщица. В резултат се доказва, че Неофит Рилски е полезният демократ еволюционист на родното Възраждане и същинският културен център на българското просветно-революционно движение за освобождение на Отечеството.
Ключови думи: рилски монах, книжовник, филолог, учител, Габровско училище

Догде ми очи гледат и другы оуды служат, не ща да престана,
от да ся трудя за народната ни полза, колкото ми иди от ръка.
Неофит Рилски

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПостановка за измерване скоростта на звука във въздух Default ThumbnailМедийната грамотност – (не)изгубена кауза (А. Ефтимова, Твърдят непознати. Езикови маркери за (не)достоверност в медийния текст) Default ThumbnailSupport for the Inclusion of Roma Children through the Project Teaching Model Default ThumbnailРолята на образованието и човешкия фактор в иновационната дейност.
Етикети: Габровско училищекнижовникрилски монахучителфилолог

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Вестник „Аз-буки“ – брой 44/2024 г.

Следваща статия

Стратегически и комуникационни аспекти на използването на изкуствения интелект в образованието

Следваща статия

Стратегически и комуникационни аспекти на използването на изкуствения интелект в образованието

Ангажираност към учене чрез използване на смарт технологиите в образованието

Effectiveness of an Experimental Program for Educating Students to Efficiently Implement Art-Viewing Activities in Early Art Education

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"