Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

The Dislike between Colleagues in the Student Group Can Be an Additional Motive for Learning

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-05-2023
в Uncategorized
A A

Nikolay Takuchev
Trakia University, Stara Zagora (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2023-4.07

Abstract. The formation of motivation for learning is a complex process, which also depends on external influences, often remaining unconscious to the learner. A study was conducted to reveal causes for significant differences in the learning achievements between the small administratively formed student groups. The study identifies the emotional leaders, and the working hypothesis was that they influence the learning motivation of others – the group learns and has a high average grade if emotional leaders are studious students. And vice versa, if they are weak students the whole group lowers their grades. Material and methods. The advancement in physics of 18 administratively formed groups studying veterinary medicine at Trakia University, Stara Zagora, Bulgaria, was traced objectively by computer tests. The leading criterion in the formation of the groups is which foreign language was studied in high school, i.e. the criterion does not sort students into groups by his/her pre-training or intelligence. Results: The study used a survey, a modification of Moreno’s survey, in which students from each group were arranged in subgroups according to the emotional rank set by their colleagues. Students with a rank above 2/3 of the maximum were marked as “leaders”. Those with a rank below 1/3 as “anti-leaders”, and the rest – as “neutral”. The results from the study study showed that the initial hypothesis was not confirmed – with the highest correlation coefficient with the average grade of the groups was the average grade of the subgroup of anti-leaders, if they are studious students. I.e. the main external motive for learning in the studied case was not the example of the leaders, but striving not to lag behind colleagues to whom you feel negative feelings – from dislike to hatred.
Keywords: dislike between colleagues; motivation for learning; objective grade; computer tests; leaders

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailБитието на словото. Юбилеен сборник, посветен на 60-годишнината на професор Запрян Козлуджов Default Thumbnail„Хората сигурно са полудели“ – за липсата на качествено време, прекарано между съвременните родители и техните деца Default ThumbnailФункции на учителя по български език и литература при работа в мултикултурна среда Default ThumbnailАпостериорен анализ на критериален тест за активизиране и диагностика на рефлексия в обучението по биология и здравно образование – VIII клас (раздел „Обмяна на веществата“)

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Comparison of 3rd Grade Mathematics Classes in Terms of Mathematics Curriculum and their Implementation in the Classroom Environment: the Case of Turkey and Canada (the Province of Ontario)

Следваща статия

Развитие на идеите за учебник по биология зa V, VII и X клас (из опита на САЩ, щат Калифорния)

Следваща статия

Развитие на идеите за учебник по биология зa V, VII и X клас (из опита на САЩ, щат Калифорния)

Слова за тринадесет педагози и психолози

За приобщаващата класна стая в образователна среда

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"