Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Unlocking the Potential of ESG and AI in Higher Education Finance: Insights from a Study across Five European Countries

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
22-12-2025
в Uncategorized
A A

Prof. Dr. Tina Vukasović

DOBA Business School, Maribor; International School for Social and Business Studies, Celje, and University of Primorska – Slovenia

Prof. Dr. Rok Strašek

University of Primorska – Slovenia

Prof. Dr. Liliya Terzieva; Esmee Messemaker

The Hague University of Applied Sciences

Prof. Dr. Elenita Velikova

University of National and World Economy

M.A. Justyna Tomala, Prof. Dr. Maria Urbaniec,

M.Sc. Eng. Jarosław Pawlik

Krakow University of Economics

Prof. Dr. Michael Murg, Prof. Dr. Anita Maček

JOANNEUM University of Applied Sciences, Graz, Austria

https://doi.org/10.53656/str2025-6-1-unl

Abstract. This paper presents the results of a qualitative study conducted in five European countries (Austria, Slovenia, Poland, Bulgaria, and the Netherlands) as part of the GenESG Erasmus+ project. The research explored how Environmental, Social, and Governance (ESG) content and Artificial Intelligence (AI) tools are integrated into higher education finance programmes. Data was collected through focus groups with academic staff and analyzed thematically. The study identified several systemic barriers to effective ESG and AI integration, including fragmented curricula, limited interdisciplinarity, lack of standardized competencies, and insufficient ethical frameworks for AI use. Nonetheless, good practices were observed, especially in Slovenia and the Netherlands, where project-based and AI-supported pedagogical models are emerging. The findings highlight the importance of practical skills development, ethical guidance, and motivation-enhancing teaching strategies. Recommendations include curriculum standardization, interdisciplinary cooperation, ethical AI integration, and targeted faculty training. The study contributes novel insights into aligning education with the goals of sustainable and digital transformation in Europe’s higher education systems.

Keywords: Sustainable Finance, ESG Education, Artificial Intelligence in Higher Education, Curriculum Innovation, Interdisciplinarity, Ethical AI Use JEL classification code: I23, Q56, O33

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailIntegration of Blockchain Technologies in the Food Supply Chain – Regulatory Frameworks in The European Union Default ThumbnailРазвитие на хипотезите за биохимичния произход на живота Default ThumbnailПърви стъпки в квантовата физика – елементарно изложение II. Моделни примери (потенциални ями) Default ThumbnailGames in Function of Development of Multiplication Skills
Етикети: Artificial Intelligence in Higher EducationCurriculum InnovationESG EducationEthical AI Use JEL classification code: I23InterdisciplinarityO33Q56Sustainable Finance

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Кюстендилско момче прелетя до световния елит на батута

Следваща статия

Информационната грамотност в дигиталния свят: предизвикателства пред младото поколение

Следваща статия

Информационната грамотност в дигиталния свят: предизвикателства пред младото поколение

Practice-Based Learning in Tourism Education

Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение

Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4s/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"