Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 36, 2019

Приключения с хора и животни

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-09-2019
в Брой 36, 2019
A A
През юни се проведе втората част на заниманието „Моделиране на защитени видове животни“. То е анимирано от френските доброволци Жулиет Шевалие от Vlahi Nature School и Амори Льометр. Децата оцветяват изработените от тях животни и се стараят да предадат оригиналната окраска на саламандъра и леопардовия смок. Жулиет Шевалие им показва как могат да рециклират парчета от стари чорапи, като ги използват за изработване на екологични гъби. Накрая заниманието завършва със забавни игри с модулите в Музейния детски кът

Може ли залите на един музей да се превърнат в класни стаи? Категорично – да, казват учители от СУИЧЕ „Свети Климент Охридски“ – Благоевград. За пример дават образователните пакети на Регионалния исторически музей в Благоевград. Те позволяват интересно и лесно, по  впечатляващ и мотивиращ начин да се преподава и усвоява материалът по „Човекът и природата“ и „Човекът и обществото“.

Партньорството училище – музей започва още от учебната 2014/2015 г. Очевидната „пропаст“ между деца и природа мотивира музейните работници и през 2015 г. те разработват пилотно образователен пакет от 8 занимания: „Животът на Земята“, „Растения и животни от миналото“, „Безгръбначни. Кои са те?“, „Рибите – най-древните гръбначни животни“, „Земноводните – най-малкият клас животни“, „Какво представляват влечугите?“, „Какво знаем за птиците?“, „И ние сме бозайници“. Темите са подбрани съвместно с учители, а броят им отговаря на осемте учебни седмици. Пилотните занимания започват през учебната 2015/2016 г. с 46 ученици – второкласници. Резултатът е впечатляващ. Над 200 малчугани стават част от „зелените приключения“.

Успехът е мотив за второто издание през учебната 2015/2016 г. Образователният пакет носи името „Зелени приключения в музея – 2“, отново с 8 занимания, но с нови теми. През учебната 2017/2018 г. в зелените приключения се включват още 5 класа със стотина деца, а през учебната 2018/2019 г. – 2 класа, всички те от Средното училище с изучаване на чужди езици „Св. Климент Охридски“ в Благоевград.

Двата образователни пакета носят тази година на Регионалния исторически музей номинация за парламентарната награда „Училище в музея. Музей в училището“.

  

Четете повече в бр. 36, 5 –11 септември 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Кой е първият спортен клуб у нас Тайните на музиката Когато науката върви пред медицината Галактическо кулинарно парти

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Училище в музея

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне15Tweet
Предишна статия

Да си ученик на ЦЕРН

Следваща статия

За произхода на думата сбогом

Следваща статия
Защо „мекането“ е толкова заразно?

За произхода на думата сбогом

Вестник "Аз-буки"

Резултатите не успокояват

EUCYS 2019

Учени от 40 страни идват на EUCYS 2019

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"