Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика"

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2013

от
20-12-2013
в Съдържание на сп. "Педагогика"
A A

ПЕДАГОГИКА
НАУЧНОТЕОРЕТИЧНО И МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ
ГОДИНА LXXXV, 2013

PEDAGOGY
EDUCATIONAL JOURNAL
VOLUME 85, 2013

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ/ ANNUAL CONTENTS

 

                                                       СТРАНИЦИ / PAGES
Книжка 1 / Number 1:                      1–160
Книжка 2 / Number 2:                     161–320
Книжка 3 / Number 3:                     321–480
Книжка 4 / Number 4:                     481– 640
Книжка 5 / Number 5:                     641–800
Книжка 6 / Number 6:                     801–960
Книжка 7 / Number 7:                     961–1120
Книжка 8 / Number 8:                    1121–1280
Книжка 9 / Number 9:                    1281–1440

 

30 ГОДИНИ  ПЕДАГОГИЧЕСКИ  ФАКУЛТЕТ  ПРИ  ВЕЛИКОТЪРНОВСКИЯ  УНИВЕРСИТЕТ „СВ.  СВ.  КИРИЛ  И  МЕТОДИЙ”
30  YEARS FACULTY OF EDUCATION OF ST. CYRIL AND ST. METHODIUS UNIVERSITY OF VELIKO TURNOVO

1289 –1301 Великотърновският университет „Св. св. Кирил и Методий” – вчера, днес, утре
[St Cyril And St Methodius University Of Veliko Turnovo – Yesterday, Today, Tomorrow] /  
Пламен Легкоступ /Plamen Legkostup
1302–1313 Педагогическият факултет на Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий” празнува своята тридесетгодишнина
[The Faculty of Education of St.Cyril And St.Methodius University of Veliko Turnovo is Celebrating its 30th Anniversary] /
Розалия Кузманова- Карталова / Rozaliya Kuzmanova-Kartalova
1314–1322  Социалната  интелигентност –  измерение  на  професионалната компетентност и ефективност на съвременния образователен мениджър
[Social Intelligence as a Measurement of the Professional Competence and Effectiveness of the Modern Educational Manager] /
Пенка  Костова / Penka Kostova
1323–1330  Глобализационни  измерения  и  съвременно  образование
[Globalization Perspectives and Cntemporary Education] /
Маринела Михова / Маrinela Mihova
1331– 1339 Социалната педагогика и изкуството
[The Social Pedagogy and Art] /
Пламен Легкоступ / Plamen Legkostup
1340– 1349  Социалната  инклузия  в  съвременното  обучение  по  религия
[The Social Inclusion in Contemporary Religious Education] /
Магдалена Легкоступ / Magdalena Legkostup
1350–1356 Специфики на работата с двама клиенти при социалната работа със семейства
[Specifi city of the Work with Two Clients in Social Work with Families] /
Розалия  Кузманова-Карталова / Rozaliya Kuzmanova-Kartalova
1357–1365  Учители   възрожденци  в  Търново
[Renaissance Teachers in Turnovo] /
Венка Кутева-Цветкова / Venka Kuteva-Tsvetkova
1366–1373 Новаторството в Еленското класно училище
[Innovation in Elena Secondary School] /
Веселина Петрова / Veselina Petrova
1374–1380 Технологии за полова идентификация на децата от предучилищна възраст
[Technologies for Gender Identifi cation of Preschool Children] / 
Рени Христова-Коцева / Reni Hristova-Kotseva
1381–1388 Коопериран компетентностен подход в технологичното обуче-ние  на  студентите-педагози
[Cooperated Competence Approach in the Technological Education of Students Studying Pedagogy] /
Радка Гайдова /Radka Gaidova
1389–1395 Специфика на основните умения за критическо мислене на учеиrците от начален училищен етап
[Characteristics of the Critical Thinking Skills of Young Students] /
Антония Кръстева / Antoniya Krasteva
1396–1405 Компетентностен подход в обучението по преразказване (1.–4. Клас)
[Competence Approach to the Text Reproduction Education (1 st–4 th Grade)] /
Мариана Мандева / Mariana Mandeva
1406–1412 Актуални измерения на професионално-практическата подготовка на студентите за работа в началното  училище
[Actual Dimensions of the Practical Preparation of the Students for the Work in a Primary School] /
Галя Бонева / Galia Boneva
1413–1420 Някои аспекти на диагностичната дейност на класния ръководител
[Some of the Aspects of the Diagnostical Activity of a Class-Teacher] /
Любомира Попова / Lyubomira Popova

40 ГОДИНИ ОБЕДИНЕНО ДЕТСКО ЗАВЕДЕНИЕ 7 „ДЕТЕЛИНА“, СОФИЯ /
40 YEARS KINDERGARTEN 7 „DETELINA”, SOFIA

331 ПОЗДРАВЛЕНИЯ
344 – 361 Идеен проект за развитие на Обединено детско заведение 7 „Детелина“ (авторски тип детска градина) (2013–2020 г.)
[Concept idea for Development of a Kindergarten „Detelina“ Project (Author Type Kindergarten) for the period  2013–2020] /
Ксения Семизорова / Ksenia Semizorova
362 – 374 Параметри на общуване с литературна творба при 6–7-годишното дете
[Parameters of Communication with Literary Works At 6–7 Years Old] /
Гинка Златанова / Ginka Zlatanova
375 – 385 Възпитаване на транспортна култура у 5–6-годишното дете чрез подвижни игри като допълнителна форма на педагогическо взаимодействие в условията на детската градина
[Nurturing Transport Culture among Children (5–6 Years), Using Mobile Gaming as an Additional form of Pedagogical Interaction in a Kindergarten] /
Адриана Деспотова / Adriana Despotova 
386 – 396 Ролята на декоративното рисуване за развитието на фината моторика у детето в периода на 5–7-годишна възраст
[The Role of Decorative Painting for the Development of Fine Motor Skills of a Child in Preschool] /
Надя Ралчева / Nadya Raltcheva
397 – 407 Педагого-психологически  проекции  за  взаимодействие  с  родителя 
[Teacher-Psychological Projections for Interaction with Parents] /
Галинка Тонева / Galinka Toneva 
408 – 414 Адаптацията на 3–4-годишните деца при постъпването им в детската градина
[Adaptation of 3-4 Years Old Children in Kindergarten] /
Росица Георгиева / Rositsa Georgieva 
415 – 420 Социално-педагогически тренинг  с родители на тема „Агресията у децата на 6–7-годишна възраст в условията на детската градина“
[Socio-Pedagogical Training Parents on „Aggression in 6-7 Years Old Children in Kindergarten“] /
Мариела Дъковска / Mariela Dukovska
421 – 425 Толерантни ли сме един към друг?
[Are we Tolerant tо Each Other?] /
Вера Христова / Vera Hristova
426 – 431 Влияние  на  музикалните  дейности  върху  развитието  на  фонетичния слух и говора на децата от предучилищна възраст
[Influence of Musical Activities on the Developmwent of Phonetic Speech and Hearing Preschool Children] /
Янита  Стойчева / Ianita Stoicheva  
432 – 439 Празничната  среда  в  детската  градина
[Festive Environment in Kindergarten] /
Лидия Стефанова / Lidia Stefanova
440 – 448 Формиране на здравословни навици и привички у децата от предучилищна възраст
[Developing Healthy Habits and Habits in Preschool Children] /
Марияна Михнева / Mariana Мihneva 
449 – 454 Да опазим детското здраве!
[Protecting Children’s Health] /
Мая Топалова, Симона Пейчева / Maya Topalova, Simona Peycheva
455 – 460 Как  да  отгледаме  малък  природолюбител?
[How to Grow a Small Nature Lovers?] /
Мадлена Николова, Ани Цветкова / Madlena Nikolova, Ani Tzvetkova
461 – 467 Щафетната  игра  като  метод  на  педагогическо  взаимодействие  при 6–7- годишните деца в условията на детската градина
[Role Games as a Method of Pedagogical Interaction in Six-Seven Years Old Child in the Kindergarten] /
Бойка Христова / Boyka Hristova
468 – 474 Социално-личностната готовност на детето за реализация на новата социална роля – ученик 
[Social-Personal Preparedness of the 6-7 Years Old for Implementation of the New Student’s Social Role] / 
Милена Джолова / Milena Djolova

 

АКТУАЛНИ ПАРАМЕТРИ НА ОБУЧЕНИЕТО /
CURRENT PARAMETERS OF EDUCATION

 

1152 – 1178 Проектно или проблемно базирано учене и обучение – изберете сами 
[Problem- or Project-based Learning and Education – Make your Choice] /
Силвия Николаева / Silvia Nikolaeva
1179 – 1196 Компетентностно базиран модел на преподавателя на възрастни учащи 
[Competency Based Model of adult Educator] /
Вяра Гюрова / Viara Gyurova
1197 – 1206 Овладяването на концепции в процеса на опознаване на природата в началното училище
[Concept attainment in the Process of Primary science Education] /
Иванка Кирилова / Ivanka Kirilova

ГРАЖДАНСКО  ОБРАЗОВАНИЕ  И  СОЦИАЛНА  РАБОТА /
CIVIC EDUCATION AND SOCIAL WORK

211 – 221 Изграждане  на  училищната  общност  като  гражданско  общество – вътрешни  и  външни  проекции
[Еstablishing the School Community as a Civil Society Internal and External Projections] /
Яна Рашева-Мерджанова / Yana Racheva-Merdjanova
228 – 235 Професионална култура на социалния педагог 
[Professional Culture of the Social Pedagogue] / Искра Петкова / Iskra Petkova


ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ /
DOCTORAL RESEARCH

 

276 – 289 Формиране  и  развитие  на  самооценка  при  децата  от  начална училищна  възраст
[Formation and Development Self-Assessment in Pupils from Primary School]  /
Анна  Радева-Миронова / Anna Radeva-Mironova
569 –  582 Информираността на родителите за интегрираното обучение на деца със специални образователни потребности
[The Level of Information of Parents for Integration Education of Children with Special Needs ] /
Детелин Костадинов, Иван Карагьозов / Detelin Kostadinov, Ivan Karagyozov
583 – 595 Самооценка на студенти върху общи компетенции, свързани  c творчеството (анкетно проучване)
[Self-assessment of Students Based on General Competences and Connected with Creativity (Questionnaire Study)] / 
Боряна Тодорова, Николина Ангелова–Барболова / Boryana Todorova,  Nikolina Angelova-Barbolova


ИНОВАЦИИ,  ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА  И  ТЕНДЕНЦИИ  В ПОСТМОДЕРНОТО ОБРАЗОВАНИЕ /
INNOVATIONS, CHALLENGES AND TENDENCIES IN THE POST MODERN EDUCATION

810 – 824 Теоретико-приложни проблеми на конструирането на тест за национално външно оценяване по „Човекът и обществото“ за 4. клас (2013) 
[Theo-retical and Applied Problems of Constructing a Test of National External Evaluation in „Human Beings and Society“ 4. Class (2013)] / 
Ваня Петрова, Цонка Каснакова, Мариан Делчев, Жана Минчева, Радостина Стоянова, Рада Димитрова, Мария Темникова /
Vanya Petrova, Tsonka Kasnakova, Marian Delchev, Zhana Mintcheva, Radostina Stoyanova, Rada 
Dimitrova, Maria Temnikova
825 – 839 Docimological Models in Mother Tongue Teaching –  an Example of Educational Policy in the Republic of Croatia] /
Dunja Pavličević-Franić, Katarina Aladrović Slovaček
840 – 845 The Philosophical and Social Basis of Education / 
Emil Sulejmani
846 – 855 Квалификация на учителите – личностно предизвикателство и/или обществена потребност
[Teacher Qualification – Personal Challenge   and/or Public Need] /
Илиана Петкова / Iliana Petkova
856– 867 Mothers’ and Teachers’ Perceptions Upon the Preschool Children’s Behaviours /
Emine Ahmetoğlu, Münevver Hansa Bilek, Demirali Yaşar Ergin
868 – 876 Проучване на интересите и отношенията на студентите към музикално-компютърните  технологии
[Research of the Interests and Attitudes of the Students towards Computer Music Technologies] /
Милен Димитров / Milen Dimitrov
877– 889 Media in Preschool Age of Child’s Life] / Sonja Petrovska, Jadranka Bocvarova
890 – 898 Prospective Teachers’ Attitudes Towards Teaching Profession at Trakya University / Yildirim Bayazit
899 – 908 Усвояване на имената в контекста на текстосвързващата им функция 
[Learning of Nouns in the Context of their Function as Links Within the Text] / 
Снежанка Георгиева / Snezhanka Georgieva
909 – 917 The Infl uence of the Motor Abilities of the Social Status of the Individual in the Group in Female Students Aged 10 /
Marjan Malcev, Maja Vasovic
918 – 932 Статистически анализ на изпитите по обща езикова култура в Тракийски университет
[Statistical Analysis of the General Language Culture Examinations for Student’s Admission In Trakia University, Bulgaria] /
Николай Такучев / Nikolay Takuchev
933 – 941 Importance of the Social Environment at School and School Settings to Reduce Morbidity Among Children /
Mariana Lambova, Tonguç Başaran 
942 – 947 Creativity in the Modern Education /
Sabit Vejseli
948 –  954 Impact of Prospective Elementary Teachers’ Success in Science and Technology Teaching I and II on Self-Effi cacy Belief /
Suat Yapalak

КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ /
CAREER DEVELOPMENT

1207 – 1218 Офис  за  кариерни  услуги  на  Факултета  по  изкуства  и  науки  в  Харвардския университет – електронни услуги за студентите и иновативни практики 
[Office of Career Services of the Faculty of Arts and Sciences at Harvard University – Electronic services for students and Innovative Practices] /
Кристиан Либих / Кristian Libih

КНИЖНИНА/ BOOKS



632 – 634 Kолективна монография „Работа с деца в риск“
[Work with Children at Risk] /
Инна Федотенко / Inna Fedotenko
1110 – 1112 „Обучение на учители за формиране на знания, умения и компетенции за  работа в интеркултурна среда“
[Training Teachers for Formation of Knowledge, Skills for Work in intercultural Environment] /
Красимира Табакова / Krasimira Tabakova

ОБРАЗОВАНИЕТО  В  ОБЩИНА  ШУМЕН –  РЕАЛНОСТ  И  ДОБРИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ПРАКТИКИ /
EDUCATION IN THE MUNICIPALITY OF SHUMEN – REALITY AND GOOD PEDAGOGICAL PRACTICES

12 –  15 Единство на местна власт и обществен интерес – основа на управление на образователните институции в община Шумен
[Unity of Local Government and Public Interest – Basic Management of Education in the Municipality] /
Красимир Костов / Krasimir Kostov

ПАМЕТТА НА ПОТОМЦИТЕ /
THE MEMORY OF THE DESCENDANTS

541 – 554 Проф. Василка Манова-Томова – бележит български учен педагог и психолог
[Prof. Vassilka Manova-Tomova – a notable Bulgarian scholar, psychologist and pedagogist] /
Любомир Георгиев, Милка Василева / Lubomir Guerguiev,  Milka Vassileva 
555 – 568 Свещеник Георги Маринов Полуганов – основателят на училището и първият учител в Поликрайще
[Priest Georgi Marinov Poluganov –  the Founder of the School and the First Teacher in Polikraishte] / 
Георги Георгиев, Трифонка Попниколова, Марияна Георгиева-Гроссе / Georgi Georgiev, Trifonka Popnikolova, Mariana Georgieva-Grosse
968 – 981 „Слънцето“ на възпитателната система в ТВУ – Ракитово [„The Sun“ of the Educational System in Labor Reform School – Rakitovo] /
Йордан Колев / Jordan Kolev
1127 – 1131 Научното обкръжение на Михаил Герасков в Цюрих 
[The  scientific Environment of Mikhail Geraskov in Zurich] /
Пламен Радев / Plamen Radev
1132 – 1151 Димитър Дончев – с възхита за българския учител – 100 години от рож-дението на Димитър Евстатиев Дончев (5.10.1913 – 15.02.1997) 
[Dimitar Donchev – in Аdmiration of the Bulgarian Teacher – 100 Years since the Birth of Dimitar Evstatiev Donchev (5.10.1913 – 15.02.1997)] / 
Йордан Колев / Jordan Kolev


ПЕДАГОГИЧЕСКИ РАКУРСИ /
PEDAGOGICAL PERSPECTIVE

489 – 505 Свобода или принуда – един от вечните въпроси на педагогическата наука
[Freedom or Coercion – One of the Eternal Questions of Pedagogical Sciences] /
Наталия Витанова / Natalia Vitanova

ПРАКТИКО-ПРИЛОЖНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ /
PRACTICAL AND APPLIED RESEARCH

506 – 517 Практически модели за организация на училището в контекста на европейските тенденции за реформиране на началното и средното общо образование
[Practical Models of School Organization in the Context of European Trends for Reform in Primary and General Secondary Education ] / 
Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova
518 – 530 Урокът за създаване на ученически писмени текстове с етикетна функция (І–ІV клас)
[Lessons for Creating Students Written Texts with Etiquette Functions (1st – 4th Grade)] /
Мариана Мандева / Mariana Mandeva
531 – 540 Развитие на мотивацията за постижения чрез природонаучното обучение в началното училище
[Development of Achievement Motivation through Primary Science Education] /
Иванка Кирилова / Ivanka Kirilovа

ПРЕВЕНЦИЯ НА АГРЕСИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ У ДЕЦАТА В УЧИЛИЩЕ И ДЕТСКАТА ГРАДИНА /
THE PREVENTION OF AGGRESSIVE CHILDREN`S BEHAVIOR IN SCHOOL AND KINDERGARTEN

 

30 – 34 Научно-практическа  конференция „Превенция  на  агресията в  предучилищна  възраст” (8-9  ноември 2012  г.)
[Scientifi c-Practical Conference “Prevention of Aggression in Preschool” (8-9 November 2012)]
Поздравление на г-жа Живка Тонева, Зам.- кмет „Култура, просвета и образование”, община Шумен /
Welcoming Speech from Mrs. Zhivka Toneva, Deputy Mayor of Culture and Education, Municipality of Shumen
35 – 57 Агресията и насилието в училище
[Aggression and Violence at School] /
Иван Иванов / Ivan Ivanov
58 – 64 Агресията  и  враждебността  в  предучилищна  възраст
[Aggression and Hostilities Observed in Children of Pre-school Age] / 
Лучиян  Милков / Luchiyan Milkov
65 – 69  Местната  власт  и  социалните  фактори   за  превенция  на  агресията сред децата от предучилищна възраст
[Local Government and Social Factors Prevention Aggression among Preschool Children] /
Найден Косев / Nayden Kosev
70 – 75 Програма за превенция на агресивното поведение при децата от предучилищна възраст (община Шумен, 2010 – 2012 година)
[Program for Prevention of Ag-gressive Behavior of the Children in Pre-School Age (Municipality of Shumen, 2010 – 2012)] /
Йорданка Димитрова / Yordanka Dimitrova
76 – 79 Ролята  на  психолога  в  детската  градина  при  работа  с  деца  от  предучи-лищна  възраст  с  агресивни  прояви  в  поведението
[The Role ot the Psychologist in Kindergarten in his Work with Children with Aggressive Behavior] /
Диляна Михайлова / Dilyana Mihailova
80 – 85 Интерактивни  игри  за  превенция  на  агресивното  поведение 
[Interactive Games for Prevention Aggressive Behavior of Children] /
Димитрина Минева, Даниела Борисова / Dimitrina Mineva, Daniela Borissova
86 – 89 Как родителите се справят с агресивните и гневни изблици на своите деца
[How Parents are Dealing with the Aggression and Anger Outbursts of their Children] /
Яна Жечева / Yana Zhecheva
90 – 93 Взаимодействието в детската градина чрез интерактивните игри
[Interactive Games Versus Aggression] /
Веселина Савова / Veselina Savova
94 – 102 Изкуството за превенция агресивното поведение на децата
[Art for Preven-tion of Child Aggressive Behavior] /
Евгения Миланова, Виолета Николова, Величка Радева / Evgenia Milanova, Violeta Nikolova, Velichka Radeva 
103 – 106 Милосърдието  и  благотворителността  като  средство  за  превенция  на агресията  в  предучилищна  възраст
[Compassion and Charity as a Tool for Prevention of Agression in Pre-School Age] / 
Евгения  Цветанова / Evgeniya Tsvetanova 
107 – 109 Превенция  на  агресията  у  децата  чрез  дейностите  на  детската градина
[Child Aggression Prevention through Kindergarten Ac-tivities] / 
Илиана  Пантелеева,  Надежда  Минчева / Iliana Panteleeva, Nadezhda Mincheva
110 – 114 Как да се помогне на децата да общуват пълноценно
[How to Help Children to Socialize] /
Иванка Рачева / Ivanka Racheva
115 – 119 Превенция  на  агресивното  поведение  на  детето  чрез  интерактивни ролеви  игри
[Prevention of Children’s Aggressive Behaviour through Interactive Roleplay Games] /
Ивелина Кънева / Ivelina Kaneva
120 – 123 Приятелството в живота на детето
[Friendship in the Life of the Child] /
Даниела Димитрова,  Kрасимира Василева / Daniella Dimitrova, Krasimira Vasileva
124 – 130 Превенция на агресията в детската градина със споделено щастие и любов 
[Prevention of Aggression in the Kindergarten with Shared Heppiness and Love] /
Румяна Колева, Петя Атанасова / Rumyana Koleva, Petya Atanasova
131 – 133 Изкуството  като  възможност  за  превенция  на  агресията
[Art by Possibility for Preventing Aggression] /
Йонка Мършелева, Диана Тодорова /Yonka Marsheleva, Diana Todorova
134 – 138 Техники за справяне с гнева и намаляване агресивните прояви  на децата 
[Techniques for Dealing with Anger and Reduce Aggressive Acts of Children] /
Мария Александрова / Maria Alexandrova
139 – 142 Предай нататък
[Pay it Forward] /
Вилдан Мехмедова / Vildan Mehmedova
143 – 145 В помощ на родителите за преодоляване на агресията чрез интерактивни игри и запознаване с правата и задълженията на децата
[Helping Parents to Overcome Agression by Interactive Games and Knowing the Rights and Obligations of Children] /
Татяна Йорданова / Tatiana Yordanovа
146 – 149 Заедно  да  бъдем  добри (Педагогическа  ситуация  в  подготвителна група)
[How to be Good Together (Реdagogical Situations in Preparatory Group)] /
Нели Друмева / Nelli Drumeva
150 – 168 Как школа по християнски ценности може да работи  срещу агресията в детска възраст
[How Christian School can Work Against the Aggression in the Children] /
Пепа Макариева / Pepa Makarieva
169 – 175 Иновативен модел на технологични подходи и похвати за по-ефективно семейно възпитание
[Innovative Model – Approaches and Techniques for Better Family Education] /  
Божена Такворян–Солакян / Bojena Takvoriyan–Solakiyan
176 – 183 Компютърът – алтернатива  или  средство,  подпомагащо  обучението
[Computer – Alternative Means for Supporting Training] /
Виолета Кюркчийска / Violeta Kyurkchiyska
184 – 192 Интерактивни  техники  в  часовете  за  самоподготовка  в  началното училище
[Interactive Techniques in the Hours for Autodidact at Primary School] /
Снежана Николова / Snejana Nikolova
193 – 196 Приложение  на  интерактивната  дъска  в  обучението  по  математика
[Application of Interactive Board in Mathematics Education] /
Галина Христова / Galina Hristova
197 – 202 Национален  конкурс  за  рециклиран  дизайн.  Детски  музикални инструменти  и  помпони
[National Competition for Recycled Design. Children Musical Instruments and Pompons] /  
Марияна Венкова / Mariyana Venkova
203 –  210 Педагогическото  взаимоотношение  учител–възложител–изпълнител при проектноориентирания подход в обучението по информационни технологии
[Pedagogical Relation Teacher–Assigner–Executor in the Project Oriented Approach in the IT Education] /  
Ангел Ангелов, Албена Иванова–Неделчева, Донка Иванова /  Anguel Anguelov, Albena Ivanova–Nedeltcheva, Donka Ivanova

ПРИЛОЖНИ  ИЗСЛЕДВАНИЯ /
APPLIED RESEARCH

236 – 244 За  пресечните  точки  между  предприемачество,  инициативност  и музикалнотворческа  дейност  в  предучилищна  и  начална  училищна възраст
[About the Point of Intersection Between Entrepreneurship, Initia-tive and Creative Musical Activity in Preschool and Primary School age] /
Пенка Марчева / Penka Marcheva
245 – 254 Формиране  на  комуникативноречеви  умения  за  преразказване (I–IV клас)
[Developing Students’ Communication Skills for Retelling Text (I–IV Grade)] / 
Мариана Мандева / Mariana Mandeva
255 – 262 Значение  на  изследователското  учене  и  концепцията Box-Idee
[Meaning of Discovery Learning and Box-Idee Concept] /
Боряна Иванова / Boryana Ivanova
263 – 275 Умения  за  разпознаване  на  прилагателните  имена  със  и  без  сетивна опора в обучението по български език на второкласници
[Abilities of Identification on the Adjectives With and Without a Sensory Mainstay in the Bulgarian Language Training on Second-Graders] /
Лиляна Расокова / Lilyana Rasokova

РАЗВИТИЕ НА ДЕТЕТО /
CHILD DEVELOPMENT

1245 – 1253 Детска академия за знания във Виена – иновативна форма за откриване и стимулиране на детския потенциал
[Children’s academy for Knowledge in Vienna  –  an  Innovative  Form  for  Finding  and  Stimulating  Children’s Potential] /
Боряна Иванова / Boryana Ivanova 
1254 – 1262 Развитие на семантичната страна на речта на 6–7- годишните деца от подгот-вителната група
[Development of the semantic Part of speech of 6-7-Year Old Children of the Preparatory Group] /
Любимка Габрова / Lyubimka Gabrova

 

СЕМЕЙСТВО И УЧИЛИЩЕ /
FAMILY AND SCHOOL

1263 – 1274 Семейните междуличностни взаимоотношения и връзката им с детското агресивно поведение
[Family Interpersonal Relationships and their Reference to Children’s Aggressive Behaviour] /
Юлия Дончева / Julia  Doncheva

СПОДЕЛЕН ОПИТ /
SHARED EXPERIENCE

290 – 305 Една година в детската градина – практики и изводи
[One Year in  the Kindergarten] /
Цеца Георгиева / Tsetsa Georgieva
306 – 309 Смесена група в детската градина – предизвикателство или призвание за учителя
[Mixed Group in Kindergarten – a Challenge for the Teacher or Vocation] /
Яница Бочева / Yanitza Bocheva
310 – 314 Седмицата на толерантността под наслов „Светът е за всички, да бъдем толерантни“
[The Week of Tolerance Titled „The World is for Everyone to be Tolerant“] /
Диана Иванова / Diana Ivanova
596 – 613 Диагностика на усвоените практически умения от децата в подготвителна група по направление „Конструктивно-технически и битови дейности“
[Diagnostics of the Acquired Practical Skills in Children from a Preparatory Group as per Direction „Constructive-Technical and of Life Activities“ /
Мария Пенева / Mariya Peneva
614 – 619 Европейски приказки
[European Fairytales /
Светла Попова / Svetla Popova
620 – 631 Емоционалната интелигентност като част oт готовността за училище при 6–7-годишните деца
[Emotional Intelligence as Part of their Readiness for School in 6-7 Year Old Children] /
Маргарита Абрашева / Любимка Габрова / Margarita Abrasheva / Lyubimka Gabrovа

ЦЕННОСТНИ АСПЕКТИ НА ПЕДАГОГИЧЕСКОТО ЕЖЕДНЕВИЕ /
VALUE ASPECTS OF THE PEDAGOGICAL DAILY ROUND

649 – 650 Шалва Александрович. Амонашвили – Учител от бъдещето
[S.A. Amonashvili –  Teacher of the Future] /
Емилия Василева / Emiliya Vasileva
651 – 668 Манифест  на  хуманната  педагогика
[Manifesto of Human Pedagogy] /
Ш. А. Амонашвили / S.A. Amonashvili
669 – 683 Онлайн базирани проекти в обучението по български език и литера-тура в начална училищна възраст
[Online Based Training Projects in Bulgarian Language and Literature in Primary School] /  
Теодора Вълова / Teodora Valova
684 – 694 Портфолиото на ученика като процес на самопознание
[Portfolio of Student as a Process of Self-Knowledge] /  
Радка Топалска, Емилия Вълкова, Албена Атанасова / Radka Topalska, Emilia Valkova, Albena Atanassova 
695 – 702 Проектнобазираното  обучение –  в  търсене  формулата  на  успеха
[Projectbased Learning – in Search of the Formula for Success]  /
Пенка Дюлгярова / Penka Dulgyarova
703 – 709 Иновационен  потенциал  на  метода  на  проектите  в  началното  училище
[Innovative Potential of the Projects Method of in Primary School] /
Валерия Герова / Valeriya Gerova
710 – 717 Обучението по гражданско образование в начален етап чрез самос-тоятелно разработване на проекти от учениците
[Training in Civil Education in Introductory Stage through Independent Elaboration of Projects from Students] /
Ваня Кунчева / Vanya Kuncheva
718 – 727 Предприемачеството  като  проектнобазирано  обучение  в I  клас
[The Enterpreneurship as Project-Based Education in I-St Grade] /
Олга Константинова / Olga Konstantinova
728 – 733 Тестовете – приложение в практиката, правила за съставяне
[Tests – Practical Application, Rules for Compilation] /  
Гинка Костуркова / Guinka Kosturkova
734 – 740 Самопознанието –  етап  в  процеса  на  опознаване  на  света  в  начална училищна  степен
[Self-Knowledge – a Stage of the Process in Understanding the World of Primary School] / 
Наталия Хумбаджиева / Natalia Humbadzhieva
741 – 749 Портфолиото като образователна технология
[Portfolio as an Educational Technology] /
Мирела Кузманова / Mirela Kuzmanova
750 – 756 Фолклорните празници – мост към духовното израстване на ученика 
[Folk Feasts – Bridge to the Spiritual Growth of the Scholars] /
Елена Водева, Ибриям Налбантов / Elena Vodeva, Ibryam Nalbantov
757 – 764 Полуинтернатната група – приемственост, ползотворност, перспективи
[SBGs – Continuity, Usefulness, Perspectives] /
Денислава Крайчева / Denislava Kraycheva
765 – 772 Информационните и комуникационни технологии  в обучението
[Information and Communication Technologies in Education] /
Анелия Нанкова-Нейкова / Aneliya Nankova-Neykova
773 – 780 Допирни светове
[Touch Worlds] /
Албена Димитрова, Стилияна Гронева / Albena Dinitrova, Stiliana Groneva
781 – 788 Здравословното хранене на децата – извор на здраве и дълголетие
[Healthy Nutrition of Children – Fountain of Health and Longevity] /
Милена Бельовска / Milena Belyovskа
789 – 794 Преди година и сега
[A Year Ago and Now] /
Веселка Аршинкова / Veselka Archinkova
982 – 988 Хуманистични аспекти на интерактивното обучение в началното училище 
[Humanistic Aspects of interactive Education at Primary School] / 
Пенка Марчева / Penka Marcheva
989 – 993 Технология на аксеологическото познание при образование за междурелигиозна толерантност
[Technology Axiological Knowledge in Education for interfaith Tolerance] /
Румяна Неминска / Rumуana Neminska
994 – 998 Емоционално въздействие на театралната игра при децата от І – ІV клас
[Emotional impact of the Artical game among Children from i to iV grade] /
Рени Атанасова / Rennie Atanasova 
999 – 1006 Ценности и духовно-нравствено развитие на малкия ученик
[ Values And Spiritual-Moral Development of the Small Student] /
Марияна Ешкенази, Гергана Фиданова, Марияна Вишева, Цветанка Годжилова / Mariana Echkenazi, Guergana Fidanova, Maryana Vicheva, Tzvetanka Godjilova
1007 – 1012 Активизиране на познавателната активност на първокласниците чрез използване на интерактивни техники и технологии
[Activation of the Cognitive Activity of First grade Students through the Use of interactive Techniques and Technologies] /
Росица Маринова / Rositsa Marinova
1013 – 1016 Ако можех да погледна през детските очи Мария Шушнева
[if i Could Look through Children’s Eyes] /
Мария Шушнева / Maria Shushneva 
1017 – 1022 Ателието по интереси в детската градина – средство за социализиране на децата и хуманизиране на взаимодействието
[The Workshop of Interests in Kindergarten – a Way of Socializing the Children and Humanization of the Interaction] /
Румяна Кирилова / Roumyana Кirilova
1023 – 1028 Ценностният образователен подход в педагогическото ежедневие
[The Approach to Teaching Values Education] /
Маргарита Марова / Margarita Marova
1029 – 1036 Тренинги за формиране на социални умения у учениците от първи клас
[Trainings for Social Skill Acquisation in First Grade Students] /
Анелия Илиева / Aneliya Ilieva
1037 – 1043 Ученето заедно – забавно, интересно и полезно
[Studying Together – Оun, Interesting and Usefull] /
Диана Янкова / Diana Yankova
1044 – 1048 Малкият ученик чете
[Little Student Reads] /
Марияна Механджиева, Венета Велева / Mariana Mehandjieva, Veneta Veleva
1049 – 1053 Съчинението като начин за развитие на ученическото творчество работа по учебен проект
[Text Composition as a Way of Enhancing Student Creativity and Improving Writing Work on a School Project] /
Антоанета Пепелишева / Antoaneta Pepelisheva
1054 – 1058  Световните празници – междукултурен мост
[International Holidays – an Intercultural Bridge] /
Ренета Савчева / Reneta Savcheva
1059 – 1065 Йога в клас – инструмент, подпомагащ ученето
[Yoga in Class – a Tool-  Supporting Learning] /
Таня Делякова / Tania Delyakova
1066 – 1071 С баба и дядо в клас
[With Grandparents in Class] /
Цветелин Горанов, Таня Илиева, Цветанка Берова, Нели Иванова, Борка Бончева / Tsvetelin Goranov, Tanya Ilieva, Tsvetanka Berova, Neli Ivanova, Borka Bontcheva
1072 – 1076 Интердисциплинарно състезание „Aз съм българче“
[Interdisciplinary Competition „I  am  Bulgarian”]  / 
Мариана Митова, Елена Иванова / Mariana Mitova, Elena Ivanova
1077 – 1081 Род рода не храни, но тежко му, който го няма!
[Family and Traditions] /
Диляна Вачкова, Евелина Димитрова / Dilyana Vachkova, Evelina Dimitrova
1082 – 1084 Да помогнем на децата да отворят сърцата си 
[Let’s Help Children to Open their Hearts] /
Иванка Дебелушина, Нина Маврикова / Ivanka Debeluchina, Nina Mavrikova
1085 – 1089 Eкологично възпитание и формиране на екологична култура
[Value Aspects of the Pedagogical Daily Round] /
Петя Башкехайова / Petya Bashkehayova
1090 – 1096 Грета и другите – работа с първокласник  със специални бразователни потребности
[Greta And  The  Others  –  Working  with  first-graders with Special Educational Needs] /
Богомила Стефанова / Bogomila Stefanova
1097 – 1101 Доброто е у всеки
[Kindness is in Everyone] /
Мария Наскова / Maria Naskova
1102 – 1106 На чаша руски чай в деня на християнското семейство
[A Cup of Russian Tea on the Day of the Christian Family] /
Анета Цурева, Елена Ангелова / Aneta Tsureva, Elena Angelova
1107 – 1109 Растем с традициите на нашите предци
[Grow up with the Tradition of our Ancestors] /
Цветанка Начева / Tzvetanka Nacheva

ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ /
FOREIGN STUDIES



1219– 1230 The Opinions of the student‘s Parents Related with the University Entrance Exam in Edirne City /
Yıldırım Bayazıt, Emin Akkan,Tonguç Başaran
1231 – 1244 The Comparison of Play Skills And Social Skills Characteristics of Children with Autism Spectrum Disorders /
Yeşim Fazlioğlu, Erdal Papatğa

ШУМЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ „ЕП. КОНСТАНТИН ПРЕСЛАВСКИ” / 
KONSTANTIN PRESLAVSKY UNIVERSITY OF SHUMEN

16 – 18 Шуменският университет – един от петте класически университета у нас
[Shumen University – One of the Five Classic Universities in Bulgaria]/ 
Маргарита Георгиева / Margarita Georgieva
19 – 29 Шумен –  просветен  център  през  Възраждането
[Shumen-Educational Center During  the  Renaissance] /
Снежана Въчева / Snezhana Vacheva

Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 8, година LXXXIV, 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2014 г. Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2015 г. Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2016 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „История“ 2013 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „История“ 2013 г.

Посрещаме 2014-а със злато от Индонезия

Директор предлага екостандарт за училища

Директор предлага екостандарт за училища

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"