Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Vocabulary Enrichment in Computer Science for International Students at the Preparatory Department of the University

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-05-2022
в Uncategorized
A A

1)Dr. Svetlana Mikhaelis, Assoc. Prof.,
1)Dr. Vladimir Mikhaelis, Assoc. Prof.,
2)Mr. Dmitrii Mikhaelis
1)Irkutsk State University of Railway Transport (Russia)
2)Baikal State University (Russia)

https://doi.org/10.53656/math2022-2-2-voc.

Abstract. Foreign students coming to study in Russia learn the Russian language at all levels, enriching their vocabulary. Besides possessing the lexical minimum of the Russian language, foreign students studying at the preparatory department of the Russian university need to master specialised terminology used in computer science, physics and mathematics. These subjects are included in the list of disciplines of the supplementary general programme, which aims to provide a preparation course for foreign citizens and stateless persons to master professional educational programmes in the Russian language. This article describes the need and conditions for enriching and activatingthe vocabulary of foreign students, while providing a general description of research methods. It expounds on the structure and content of the computer science course at the pre-university stage of training for foreign citizens. The paper considers the process of teaching foreign studentsthe terminology used in the computer science course. This paper provides a number of examples of new terms as well as exercises related to their acquisition. It is concluded that teaching computer-science vocabulary to foreign students is one of the most important components of teaching information science and expanding the learners’ vocabulary in general.
Keywords: computer science; foreign students; preparatory department; vocabulary

member_protected for=’16-8-24′ format_protected_msg=’1′ custom_msg=’Влезте в системата, за да прочетете пълната статия‘]Отвори пълния текст[/emember_protected]

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКнига за историята на българското висше инженерно образование Default ThumbnailБългарска адаптация на Въпросника за измерване на дистрес на идентичността Default ThumbnailРоманът „Дневникът на Дебелянов. Синият Бележник“ – Изпитания на жанра или дневник на съзнанието Default ThumbnailОбучението по история между големите реформи в българското образование 1948 – 2002 гoдина

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Computer Models for Playing Billiards Using Frontal Shot

Следваща статия

Stem Robotics in Primary School

Следваща статия

Stem Robotics in Primary School

Участието на българските ученици в състезанията по информатика през 2021 г.

Задачи от състезанията по математическа лингвистика в контекста на НВО-Х клас

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Годишно съдържание
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"