Даниела Борисова Христова, Таня Маркова Сребрева
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-365mine
Резюме. Преподаването на основите на кодирането в Основно училище „Александър Георгиев-Коджакафалията“ развива дигиталната грамотност, алгоритмичното мислене и уменията на учениците да проектират познати обекти, процеси и явления благодарение на популярната игра Minecraft. Този подход служи не за заместване на редовния урок, а като паралелка, която разширява и надгражда учебния процес с цел развиване на синтетични компетентности. По този начин се появява естествената необходимост от цялостно разглеждане на специфични теми, които не могат да се впишат изцяло в една научна област. Учениците проучват исторически документи и след това изработват 3D модел на Minecraft на исторически обект – гръцкия Акропол, който е част от учебния материал по история в V клас. Те не само научават повече за обекта, но и прилагат уменията за сътрудничество, ефективна комуникация, творчество и критично мислене.
Ключови думи: Minecraft; интегрално обучение; геймификация