Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 30, 2022

Превърнахме сe в паразити за планетата*

в Брой 30, 2022

Виктория Борисова – Х клас, II място
СУ ,,Цар Симеон Велики“ – Видин
Научен ръководител – Полина Градомирова

В България, а и навсякъде по света наблюдаваме доста сериозни промени в климата и околната среда. Световните лидери организираха среща на най-високо равнище за последно в Глазгоу през 2021 г., за да обсъдят темата, която засяга нашето бъдеще. Но какво всъщност причиняват тези промени? Дали основната вина не е у нас, хората?
Преди промените са се случвали за няколко хилядолетия или столетия, а сега се случват с изключително бързи темпове – дори за няколко десетилетия. Изменението на климата може да се причини от различни фактори. От 1950-те години насам тези промени започват да се забелязват драстично и все повече изследователи правят връзка между наблюдаваните промени и човешки дейности. Огромните пожари в Калифорния, силните и чести земетресения, топенето на ледници, наводненията, високите температури, топлите атмосферни вълни, изчезването на различни видове животни и още, и още. В продължение на години хората, съзнателно или не, замърсявахме и по този начин допринасяме за унищожаването на планетата. Още от първата индустриална революция, когато ръчният труд се заменя с машинен, ние, хората, замърсяваме природата. Светът и технологиите непрестанно се развиват, а заедно с това и ръстът на вредните емисии се увеличава. Изменението на климата е в основата на промяната в условията на околната среда на Земята.
Климатичните промени се превърнаха в глобален проб-
лем през последните няколко десетилетия. В атмосферата се изпускат големи количества въглероден диоксид и други парникови газове. Всичко това е вследствие на човешките дейности. Повечето от газовете идват от изгарянето на изкопаеми горива за производството на енергия. Огромният проблем, е, че емисиите се покачват драстично. Другата дилема, пред човечеството е парниковият ефект. Слънчевите лъчи достигат до Земята. Някои се отразяват и връщат в Космоса. Други се абсорбират. Повечето от тези лъчи се поглъщат от парниковите газове, което води до затопляне на Земята.

* Заглавията са на редакцията. Есетата се публикуват
със съкращения


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Творчество
СподелянеTweet
Предишна статия

Да бъдем хора, а не потребители*

Следваща статия

Непознатият пионер на климатичната наука*

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Непознатият пионер на климатичната наука*

Солидарен туризъм

Солидарен туризъм

Безброй рецепти за успех

Безброй рецепти за успех

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2023, година XCV
  • Годишно съдържание на сп. Педагогика, 2022 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2022, година XCIV
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG